Research Specifications

Home \تحلیل جامعه شناختی پیامدهای ...
Title تحلیل جامعه شناختی پیامدهای رسانه های ارتباط جمعی بر ارزشهای جوانان ایرانی
Type of Research Article
Keywords رسانه های اجتماعی، ارزش های خانوادگی، ارزش های دینی، ارزش های اجتماعی و فرهنگی
Abstract با گسترش دسترسی به رسانه های اجتماعی و استفاده فزاینده ای که جوانان از انواع مطالب و محتوای این رسانه های نوین می نمایند، پایبندی جوانان به ارزش های خانوادگی، دینی و اجتماعی و فرهنگی به یکی از دغدغه های اصلی مرتبط با انسجام اجتماعی تبدیل شده است. بدین لحاظ، پژوهش حاضر، رابطه حضور و تعامل در رسانه های اجتماعی را با ارزش های جوانان مورد مطالعه قرار می دهد. پرسش اصلی این است که استفاده از رسانه های اجتماعی چه تأثیری بر پایبندی جوانان به ارزش ها دارد؟ این مقاله، به صورت پیمایشی و با استفاده از روش نمونه گیری داوطلبانه و در دسترس و بهره گیری از پرسش نامه اینترنتی محقق ساخته صورت گرفته است. جامعه آماری پژوهش را کاربران جوان رسانه های اجتماعی در پنج شهر اصفهان، تهران، تبریز، مشهد و ساری در سال 1393 تشکیل می دهند و حجم نمونه برابر با 2100 نفر است. یافته های پژوهش حاکی از آن است که بین مدت زمان عضویت در رسانه های اجتماعی، میزان استفاده از رسانه های اجتماعی، نوع استفاده و واقعی تلقی کردن محتوای مطالب ارائه شده در رسانه های اجتماعی و پایبندی جوانان به ارزش های خانوادگی، دینی و اجتماعی و فرهنگی رابطه معنادار معکوسی وجود دارد.
Researchers Samad Rasoulzadeh aghdam (First Researcher)، Seyid Ahmad Mirmohammad Tabar (Second Researcher)، Simin Afshar (Third Researcher)، Samad Adlipour (Fourth Researcher)