Research Specifications

Home \بررسی رابطه طراحی آموزشی، ...
Title بررسی رابطه طراحی آموزشی، محیط کاری و حرفه ای گرایی با انتقال یادگیری در شرکت فولاد مهر سهند
Type of Research Thesis
Keywords طراحی آموزشی، محیط کاری،حرفه ای گرایی،انتقال یادگیری
Abstract در سازمان ها دوره های آموزشی مختلفی در سطح انتقال یادگیری صورت می گیرد که برای اینکه این دوره ها اثربخشی لازم را کسب کنند باید به عوامل گوناگونی در دوره های آموزشی شان توجه کنند که تاثیر این عوامل بر انتقال یادگیری ضرورتی اجتناب ناپذیر است، لذا مطالعه حاضر با هدف بررسی تاثیر طراحی آموزشی، محیط کاری و حرفه ای گرایی بر انتقال یادگیری در شرکت فولاد مهر سهند تبریز انجام گرفت جامعه آماری پژوهش شامل کلیه کارکنان شرکت به تعداد 270 نفر می باشد که با استفاده از جدول مورگان تعداد نمونه 159 نفر از کارکنان به روش تصادفی ساده انتخاب شدند. روش پژوهش توصیفی از نوع همبستگی می باشد. برای ابزار پژوهش طراحی آموزشی، محیط کاری از پرسش نامه محقق ساخته استفاده شده است. و برای سنجش حرفه ای گرایی از پرسش نامه استاندارد شده مک ماهون و هوی (2009)، و سنجش انتقال یادگیری از پرسش نامه استاندارد شده انتقال یادگیری هالتون (2000) استفاده شده است. که روایی محتوایی این پرسشنامه توسط اساتید علوم تربیتی تایید شد و برای تعیین پایایی درونی پرسشنامه ها از آلفای کرونباخ استفاده شد که این نتایج طراحی آموزشی 90/0، محیط کاری 82/0، حرفه ای گرایی75/0 و انتقال یادگیری 72/0 بدست آمد. برای این مطالعه از واریانس یک راهه رگرسیون ساده ، چندگانه و تایید عاملی نوع دوم و برای تحلیلل داده ها از نرم افزار spss و lisrel استفاده شده است. تجزیه و تحلیل یافته ای پژوهش در سطح آمار توصیفی و آمار استنباطی صورت گرفت.
Researchers VAHID OMIDVAR (Student)، Rouhollah Mahdiuon (Primary Advisor)، Peyman Yarmohammadzadeh (Advisor)