Research Specifications

Home \بررسی عددی تاثیر جت مکشی بر ...
Title بررسی عددی تاثیر جت مکشی بر روی ضریب برآ در ایرفویل NACA0012
Type of Research Presentation
Keywords جت مکشی، جریان تراکم ناپذیر، ضریب برآ، مدل آشفتگی اسپالارت-آلماراس
Abstract در مقاله حاضر به بررسی تاثیر جت مکشی بر بهبود ضریب آیرودینامیکی برآ در ایرفویل NACA 0012 در جریان تراکم ناپذیر پرداخته شده است. به همین منظور یک جت با عرض 2.5% طول وتر روی سطح بالایی ایرفویل برای شبیه سازی جت مکش قرار گرفته است. در این پژوهش از مدل آشفتگی اسپالارت آلماراس استفاده شده و عدد رینولدز مورد بررسی شش میلیون است که برای این عدد رینولدز یک جریان کاملا آشفته بدون گذار قابل فرض است. نتایج شبیه سازی های عددی نشان می دهند که در حالت کلی وجود جت مکشی باعث افزایش مقدار ضریب برآ می گردد. البته میزان افزایش به عوامل دیگری همچون محل قرارگیری جت روی ایرفویل، سرعت جت، زاویه خروجی جت و زاویه حمله ایرفویل بستگی دارد. مدل سازی عددی شرایط مختلف و بررسی آن ها نشان داد که هرچه فاصله محل قرارگیری جت از لبه حمله ایرفویل و زاویه خروجی جت نسبت به سطح ایرفویل و سرعت خروجی جت و نیز زاویه حمله ایرفویل بیشتر شود، افزایش ضریب برا نیز بیشتر خواهد شد.
Researchers Mir yoseph Hashemi (First Researcher)، Sadegh Ebadi (Second Researcher)، saeid khalili sarebangholi (Third Researcher)