Title
|
مطالعه تاثیر مشخصات هندسی تیر پیوند در رفتار چرخه ای باد بند های واگرا EBF
|
Type of Research
|
Thesis
|
Keywords
|
مهاربند واگرا - تحلیل شبه استاتیک چرخه ای - رفتار لرزه ای
|
Abstract
|
از بین سیستم های باربر جانبی لرزه ای، قاب های خمشی خصوصا قاب های خمشی ویژه جزو سیستم های باربر لرزه ای است که دارای شکل پذیری زیاد و سختی کم می باشد. بطوریکه در این سیستم ها معمولا معیار تغییر مکان کنترل کننده است. از طرف دیگر قاب های مهار بندی شده همگرا هر چند دارای سختی زیاد و مناسب هستند لاکن شکل پذیری قابل ملاحظه ای ندارند، مطالعات نشان داده که در قاب های مهار بندی شده واگرا قابلیت جذب و استهلاک انرژی القایی زلزله در حد بالایی است، این سیستم ها در واقع ترکیبی مناسب از قاب های خمشی و قاب های مهاربندی همگرا بوده که هر دو خاصیت سختی و شکل پذیری را تواما دارا می باشند. مطالعه حاضر نشان می دهد که می توان ضریب اضافه مقاومت ارایه شده در الزامات لرزه ای AISC را تا حدی که نسبت PM در تیر خارج از ناحیه پیوند از واحد فراتر نرفته و از محاسبات حذف نمود. (یعنی برابر واحد در نظر گرفت)
|
Researchers
|
Mahmoud Ghasem Zadeh Hasanlouie (Student)، Bahman Shervani Tabar (Primary Advisor)، (Advisor)
|