Research Specifications

Home \مطالعه تاثیر مشخصات هندسی تیر ...
Title مطالعه تاثیر مشخصات هندسی تیر پیوند در رفتار چرخه ای باد بند های واگرا EBF
Type of Research Thesis
Keywords مهاربند واگرا - تحلیل شبه استاتیک چرخه ای - رفتار لرزه ای
Abstract از بین سیستم های باربر جانبی لرزه ای، قاب های خمشی خصوصا قاب های خمشی ویژه جزو سیستم های باربر لرزه ای است که دارای شکل پذیری زیاد و سختی کم می باشد. بطوریکه در این سیستم ها معمولا معیار تغییر مکان کنترل کننده است. از طرف دیگر قاب های مهار بندی شده همگرا هر چند دارای سختی زیاد و مناسب هستند لاکن شکل پذیری قابل ملاحظه ای ندارند، مطالعات نشان داده که در قاب های مهار بندی شده واگرا قابلیت جذب و استهلاک انرژی القایی زلزله در حد بالایی است، این سیستم ها در واقع ترکیبی مناسب از قاب های خمشی و قاب های مهاربندی همگرا بوده که هر دو خاصیت سختی و شکل پذیری را تواما دارا می باشند. مطالعه حاضر نشان می دهد که می توان ضریب اضافه مقاومت ارایه شده در الزامات لرزه ای AISC را تا حدی که نسبت PM در تیر خارج از ناحیه پیوند از واحد فراتر نرفته و از محاسبات حذف نمود. (یعنی برابر واحد در نظر گرفت)
Researchers Mahmoud Ghasem Zadeh Hasanlouie (Student)، Bahman Shervani Tabar (Primary Advisor)، (Advisor)