Research Specifications

Home \تاثیر روش تدریس مبتنی برتفکر ...
Title تاثیر روش تدریس مبتنی برتفکر انتقادی بر خلاقیت دانش آموزان
Type of Research Presentation
Keywords روش تدریس، تفکرانتقادی، سخنرانی، خلاقیت
Abstract این تحقیق به منظور مقایسه تأثیر روش تدریس تفکر انتقادی با روش تدریس سخنرانی بر روی میزان خلاقیت دانش آموزان انجام شده است. تحقیق حاضر از نظر هدف جزء تحقیقات کاربردی و از حیث روش یک تحقیق شبه آزمایشی با پیش آزمون و پس آزمون می باشد. جامعه تحقیق شامل کلیه دانش آموزان پسر سال سوم رشته علوم انسانی دوره متوسطه شهر تبریز به تعداد 0783 نفر می باشد. نمونه آماری به تعداد 46 نفر بوده که به صورت خوشه ای چند مرحله ای انتخاب و در دو گروه 03 نفری به عنوان گروه آزمایش) روش تدریس مبتنی برتفکر انتقادی( و گروه گواه )روش تدریس سخنرانی( به صورت تصادفی انتصاب شدند. برای تجزیه و تحلیل داده ها از روش آماری تحلیل کوواریانس جهت مقایسه میانگین های دو گروه با کنترل اثرات پیش آزمون استفاده شد. نتایج تحقیق نشان داد که در تمامی مولفه های خلاقیت) سیالی، بسط، ابتکار و انعطاف پذیری( در بین دو گروه، تفاوت معنی داری به نفع گروه آزمایش وجود دارد.
Researchers saeed arefnegad (First Researcher)، moosa piri (Second Researcher)