Title
|
رابطه خوش بینی تحصیلی با تعهد شغلی معلمان ابتدایی مدارس شهر تبریز
|
Type of Research
|
Presentation
|
Keywords
|
خوش بینی تحصیلی، تعهد شغلی، معلمان ابتدایی
|
Abstract
|
هدف پژوهش حاضر شناسایی رابطه بین خوش بینی تحصیلی و تعهد شغلی معلمان می باشد. روش تحقیق توصیفی و از نوع همبستگی می باشد . نمونه پژوهش شامل 351 معلم مقطع ابتدایی ( 266 زن و 85 مرد) است که به روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای انتخاب شدند. ابزار جمع آوری داده ها برای سنجش خوش بینی تحصیلی پرسشنامه ولفولک هوی، هوی و کورز (2008) و برای تعهد شغلی دی پائولو و هوی (2005) بوده است. نتایج ضریب همبستگی پیرسون نشان داد که بین ابعاد خوش بینی تحصیلی و تعهد شغلی رابطه مثبت و معنی داری وجود دارد. در تحلیل رگرسیون همزمان مشاهده گردید که بعد تأکید تحصیلی نسبت به ابعاد اعتماد و خودکارآمدی بیشترین واریانس تعهد شغلی را پیش بینی می کند.
|
Researchers
|
moosa piri (First Researcher)، sommayeh movla (Second Researcher)، sommayeh golamy (Third Researcher)
|