Title
|
رابطه ادراک از ساختار خانواده و ارتباط با همسالان با سبک های هویتی دانش آموزان دوره دوم متوسطه شهر تبریز
|
Type of Research
|
Thesis
|
Keywords
|
ساختار خانواده، ارتباط با همسالان، سبک های هویتی.
|
Abstract
|
هدف پژوهش حاضر، بررسی رابطه ادراک از ساختار خانواده و ارتباط با همسالان با سبک های هویتی بود. روش تحقیق توصیفی و از نوع همبستگی می باشد. جامعه آماری شامل کلیه ی دانش آموزان سال دوم متوسطه(دوره ی دوم) شهر تبریز به تعداد 12228 نفر بودند که از این تعداد 379 نفر بر اساس جدول کرجسی و مورگان، با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای چندمرحله ای انتخاب و پژوهش مورد نظر بر روی آنان انجام گردید. به منظور گردآوری داده ها از پرسش نامه سبک های هویتی برزونسکی(1991)، پرسش نامه ادراک از ساختار خانواده گرولینگ و همکاران(2004) و پرسش نامه ارتباط با همسالان چو و چانگ(2012)استفاده شده است. برای تجزیه و تحلیل داده ها از روش های ضریب همبستگی پیرسون ، تحلیل واریانس چند راهه(MANOVA) و رگرسیون چندگانه استفاده گردید. نتایج حاصل از ضریب همبستگی نشان داد، بین ادراک از ساختار خانواده و سبک های هویت رابطه معناداری وجود دارد(05/0>p). همچنین نتایج بدست آمده نشان از عدم معنی داری رابطه ی کلی بین ارتباط با همسالان و سبک های هویتی دانش آموزان می باشد(05/0
|
Researchers
|
nagmeh khalilian (Student)، Ramin Habibi (Primary Advisor)، abolfazl farid (Primary Advisor)
|