Research Specifications

Home \مقایسه توجه انتخابی، نیمرخ ...
Title مقایسه توجه انتخابی، نیمرخ هوشی و خلاقیت در بین کودکان تک زبانه و دو زبانه
Type of Research Thesis
Keywords توجه انتخابی، نیمرخ هوشی و خلاقیت ، تک زبانه، دو زبانه
Abstract چکیده تحقیقات گذشته همبستگی شدید و مثبت، میان فرایندهای شناختی و زبان را گزارش کرده اند. با توجه به روند رو به گسترش دوزبانگی، تحقیق حاضر باهدف بررسی تأثیر احتمالی فراگیری زبان دوم بر نیمرخ هوشی کودکان انجام شد. شرکت کنندگان نمونه ای (115N=) از زبان آموزان زبان انگلیسی (64n=) و غیر زبان آموزان (51n=)، 13 تا 15 ساله شهر اصفهان بودند؛ که به شیوه نمونه گیری هدفمند انتخاب شدند و به پرسشنامه هوش چندگانه گاردنر پاسخ دادند. تجزیه وتحلیل دادها از طریق آزمون t برای گروه های مستقل انجام شد. نتایج نشان داد که نمرات گروه دوزبانه در هوش منطقی-ریاضی و هوش درون فردی بالاتر از گروه تک زبانه است.
Researchers (Student)، rahim yousefi (Primary Advisor)، mehran soleymani (Advisor)