Title
|
اثربخشی آموزش راهبردهای خودتنظیمی بر ادراک شایستگی و استرس تحصیلی دانش آموزان دوره متوسطه
|
Type of Research
|
Presentation
|
Keywords
|
استرس تحصیلی، ادراک شایستگی، راهبردهای خودتنظیمی.
|
Abstract
|
هدف پژوهش حاضر اثربخشی آموزش راهبردهای خود تنظیمی بر ادراک شایستگی و استرس تحصیلی دانش آموزان
دوره متوسطه بود. این پژوهش به شیوه نیمه آزمایشی و با طرح پیش آزمون و پس آزمون با گروه کنترل بود. جامعه آماری
1395 بودند که از این جامعه، تعداد 60 - شامل کلیه دانش آموزان پسر دوره متوسطه شهر تبریز در سال تحصیلی 96
دانش آموز به روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای انتخاب و به صورت تصادفی در دو گروه آزمایش ( 30 نفر) و گروه کنترل
30 نفر) جایگزین شدند. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه ادراک فرد از شایستگی خود و استرس تحصیلی استفاده )
شد.برای تجزیه و تحلیل دادهها از تحلیل واریانس استفاده شد. نتایج تحلیل واریانس چند متغیری نشان داد که آموزش
راهبردهای خود تنظیمی بر ادراک شایستگی و استرس تحصیلی دانشآموزان تأثیر دارد. در واقع آموزش راهبردهای
بنابراین توجه .(P<0/ خودتنظیمی بر بهبود ادراک شایستگی و کاهش استرس تحصیلی دانش آموزان مؤثر بوده است ( 001
به آموزش راهبردهای خود تنظیمی بر ادراک شایستگی و استرس تحصیلی دانش آموزان از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
|
Researchers
|
Ramin Habibi (First Researcher)، Jafar Bahadorikhosroshahi (Second Researcher)، abolfazl farid (Third Researcher)
|