Title
|
اثربخشی آموزش نقاشی درمانی براختلال نقص توجه دانش آموزان دارای
ADHA در مدارس عادی دانش آموزان ابتدائی ناحیه 5 تبریز)ارزیابی والدین(.
|
Type of Research
|
Presentation
|
Keywords
|
نقاشی درمانی ، اختلال نقص توجه ، ارزیابی والدین، دانش آموزان ابتدایی
|
Abstract
|
پژوهش حاضر با هدف تعیین اثر نقاشی درمانی بر اختلال نقص توجه دانش آموزان ابتدایی مدارس عادی ناحیه 5 تبریز صورت گرفت . این
پژوهش از نوع شبه تجربی، با طرح پیش آزمون پس آزمون با گروه کنترل است . جامعه آماری آن عبارت است از کلیه ی 121 دانش آموزِ –
دارای اختلال نقص توجه بیش فعالی در مدارس ابتدایی عادی آموزش و پرورش ناحیه 5 تبریز که توسط روانپزشک – ADHD تشخیص داده
شده و در پرونده سنجش سلامت آنها درج گردیده است. نمونه آماری 01 دانش آموز دارای اختلال ADHD بودند که پس از همتا سازی، به
طور تصادفی در دو گروه 21 نفره آزمایش و کنترل قرار گرفتند .پکیج آموزشی درمانی نقاشی به مدت 12 جلسه ی 01 دقیقه ای برروی -
دانش آموزان گروه آزمایش اجرا شد. قبل از اجرا گروههای آزمایش و کنترل از نظر میزان ADHD ، توسط والدین مورد ارزیابی قرار گرفتند.
– برای گردآوری داده ها از پرسشنامه علائم مرضی کودکان ) 0 CSI ( فرم ارزیابی والدین استفاده شد . داده ها به کمک شاخص های آمار
توصیفی و آزمون ANCOVA مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. نتایج یافته ها حاکی از این بود که نقاشی درمانی در کاهش شدت نشانه
./. های نقص توجه با توجه به ارزیابی والدین، مؤثر بوده است ) 5 < P . )
|
Researchers
|
abolfazl farid (First Researcher)
|