Title
|
شارژ بهینه باتری اتومبیل های الکتریکی در یک ریز شبکه با حضور ذخیره ساز به کمک برنامه پاسخ گویی بار
|
Type of Research
|
Thesis
|
Keywords
|
ریزشبکه، ذخیره ساز، پاسخ گویی بار، منابع تولید پراکنده، عدم قطعیت
|
Abstract
|
در سال های اخیر افزایش میزان مصرف انرژی الکتریکی و به دنبال آن، افزایش انتشار گاز های گلخانه ای موجب آلودگی محیط زیست و نگرانی در سلامتی جامعه جهانی شده است. زیرا بخش بزرگی از نیاز جامعه بشری به انرژی الکتریکی، به وسیله نیروگاه های بزرگ و متمرکز تأمین می شود. بسیاری از این نیروگاه ها از سوخت های فسیلی1 برای تولید برق استفاده می کنند. با توجه به کاهش منابع سوخت فسیلی و افزایش آلایندگی محیط زیست، سایر منابع انرژی مورد توجه قرار گرفته است. هم چنین برخی مسائل فنی در سیستم های قدرت نظیر قابلیت اطمینان2، کیفیت توان3 و تلفات4 برای شرکت ها منجر به نگرانی های جدی شده است که به سبب آن تمایل به استفاده از انرژی های تجدید پذیر5 در حال رشد است. در کنار فواید بسیاری که استفاده از انرژی های تجدید پذیر دارد، عدم قطعیت6 در مقدار این منابع و وابستگی مقدار آن ها به منابع طبیعی (باد، خورشید و...)، باعث پیچیدگی مسئله بهره برداری و برنامه ریزی سیستم قدرت در حضور این نوع منابع شده است. در این خصوص، استفاده از واحد های تولید پراکنده7 در سیستم های قدرت به عنوان راه حلی ارزشمند در نظر گرفته شده و نیز موجب کاهش نیاز به نیروگاه های متمرکز می گردد. از طرفی، چون انتشار بیش از حد گاز های گلخانه ای توسط کارخانه ها و خودرو های درونسوز، باعث تغییرات بی سابقه ای در آب و هوای کره زمین شده است، دولت ها و طرفداران حفاظت محیط زیست از دهه های گذشته تلاش های گسترده ای برای کاهش آلاینده های جوی شروع کرده اند. قسمتی از این تلاش ها در راستای کاهش میزان آلاینده های زیست محیطی، کاهش آلایندگی صوتی ناشی از موتور این اتومبیل ها و هزینه پایین تر برق مصرفی خودروی الکتریکی نسبت به سوخت مصرفی خودروهای معمولی صورت گرفته است. منظور از خودروهای برقی هیبریدی قابل اتصال به شبکه8 ، خودروهایی هستند که دارای قابلیت انتقال دوجهته توان می باشند.
|
Researchers
|
Faezeh Arasteh (Student)، NAVID TAGHIZADEGAN KALANTARI (Primary Advisor)، Sajad Najafi Ravadanegh (Advisor)
|