Title
|
مقایسه سبک های هویت و گوشه گیری در دانش آموزان با والدین در قید حیات و بدون سرپرست
|
Type of Research
|
Presentation
|
Keywords
|
سبک های هویت، گوشه گیری، بدون سرپرست.
|
Abstract
|
مقدمه: هدف پژوهش حاضر مقایسه سبک های هویت و گوشه گیری در دانش آموزان با والدین در قید حیات و بدون سرپرست بود. روش: روش پژوهش توصیفی از نوع علی- مقایسه ای بود. جامعه آماری کلیه دانش آموزان دختر که تحت سرپرستی سازمان بهزیستی در سال 1396 بودند و همچنین جامعه آماری دانش آموزان دختر باسرپرست که از اوایل زندگی کنار والدین زندگی کرده و در مناطق آموزشی شهر تبریز در سال 1396 مشغول به تحصیل بودند. نمونه آماری دختران تحت سرپرستی مراکز بهزیستی شامل 30 نفر و نمونه دختران نوجوان باسرپرست 30 نفر بودند که نمونه دختران تحت سرپرستی بهزیستی از طریق نمونه گیری هدفدار و از بین مراکز سازمان بهزیستی انتخاب شدند. همچنین نمونه نوجوانان باسرپرست نیز از طریق نمونه گیری خوشه ای و از مدارس شهر تبریز انتخاب شدند. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه سبک هویت برزونسکی و مقیاس احوال شخصی وودورث استفاده شد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون تحلیل واریانس چندمتغیره و ازمون t دو گروه مستقل استفاده شد. نتایج: نتایج پژوهش نشان داد که در متغیرهای سبک هویت و گوشه گیری در دانش آموزان با والدین در قید حیات و بدون سرپرست تفاوت وجود دارد. در واقع دانش آموزان بدون سرپرست از سبک هویت هنجاری و سردرگم و گوشه-گیری بالاتری برخوردار بودند.
|
Researchers
|
Ramin Habibi (First Researcher)
|