Title
|
کتاب تئوری ها و روش های فیلم سینمایی "نظریات واسالیب الفیلم السینمایی"
|
Type of Research
|
Thesis
|
Keywords
|
تئوری ها، روش ها، فیلم، سینمایی
|
Abstract
|
سینما هنر تصاویر متحرک است،رسانه ای بصری که به بیان داستان ها و واقعیت ها می پردازد. سینما که در اواخر قرن نوزدهم شکل گرفته است، تازه ترین فرم هنر محسوب می شود. "سینما در اصل واژه ای است یونانی به معنای حرکت، اما در اصطلاح، سینما هنر و فنی است که به کمک یک سری تصاویر متحرک پیامی را به مخاطب خود که همان تماشاگر است، منقل می کند". سینما اگرچه جوان،اما پر بارترین وجنجالی ترین تاریخ را پشت سر گذاشته است،چرا که این وسیله ارتباطی اولا با عواطف ،اخلاق ، فرهنگ واعتقادات مردم سر کار دارد و قادر است افکار واعتقادات خاصی را به مخاطبان خود القا کند، ثانیا از آغاز پیدایش تا به امروز هردم عرصه های تازه ای را فتح کرده ودر عرض یک سده توانسته به طور مداوم حوزه های نفوذ خود را گسترش دهد. تصاویر متحرک امروز ازمؤثرترین وسایل ارتباط جمعی ، پرجاذبه ترین ابزار بیان فکری وهنری ، پر مخاطب ترین وسایل سرگرمی وبزرگ ترین صنایع سود آور جهان به شمار می رود، چنان که آن را یک "زبان مشترک جهانی"می شناسندو پیدایش آن را با اختراع چاپ مقایسه می کنند.می توان گفت که تصاویر متحرک نسبت انسان به جهان پیرامون خود را تغییر داده است، جهانی که در روزگار ما، در غالب عرصه ها، مصرف کننده شکلی از اشکال متنوع محصولات سمعی و بصری است .انسان امروز با پیدایش تصاویر متحرک اطلاعات بیشتری دارد، به گونه ی دیگری می اندیشد ، به شیوه ی دیگری ارتباط برقرار می کند وشاید مهمتر اشراف بیشتری به پیرامون هستی وبر هویت خویش پیدا کرده است،بنابراین لازم است این پدیده شگفت انگیز راکه بدلیل سهل الوصول بودن عادی بنظر می رسد در سطحی علمی وآکادمیک وباتوجه به ابعاد گوناگون آن بشناسیم.
|
Researchers
|
(Student)، Hamid Valizadeh (Primary Advisor)
|