Research Specifications

Home \بررسی همراهی پلی مورفیسم های ...
Title بررسی همراهی پلی مورفیسم های ژن Akt1شامل rs1130233 (726 G/A) در استعداد ابتلا به تومور تیرویید در منطقه شمال غرب ایران
Type of Research Thesis
Keywords پلی مورفیسم تک نوکلوتیدی، تومورتیرویید،ژن Akt1
Abstract سرطان تیروئید در سنین جوانی و میان سالی شیوع دارد و در خانم ها شایع تر است. این بدخیمی اگرچه نسبت به سرطان های ریه، پستان، پوست و کولون خیلی شایع نیست، اما جزو سرطان های با شیوع متوسط است به طوری که بروز آن حدود یک در 10 هزار نفر در سال است، در این پروژه تحقیقاتی از 125 نمونه مبتلا به سرطان تیرویید و هم چنین 125 نمونه سالم خون گرفته میشود و ومحتوی DNA انها توسط کیت های استخراج جداسازی میشود . و پلی مورفیسم ژن AKT1 شامل و rs1130233 (726 G/A) با استفاده از تکنیکTETRA-ARMS PCR بررسی و تعیین ژنوتایپ می گردد. طراحی پرایمرها برای انجام واکنش PCR بااستفاده از مقالات صورت گرفته است. به منظور تایید ژنوتیپ های بدست آمده نمونه ها بطور مستقیم توالی یابی می شوند. در نهایت داده های به دست آمده با استفاده از نرم افزار SPSS از نظر آماری آنالیز می گردند.
Researchers reza mostafavi kanani (Student)، simin namvar (Primary Advisor)، nasser pouladi (Primary Advisor)، Sara Ghaffarian (Advisor)