Title
|
بررسی دیدگاه دانشجویان دانشگاه شهید مدنی آذربایجان درخصوص وضعیت برنامه های درسی آنان به لحاظ توجه به مقوله شادی
|
Type of Research
|
Thesis
|
Keywords
|
برنامه درسی ، شادی ، دانشگاه شهید مدنی آذربایجان
|
Abstract
|
عصری که ما در آن زندگی می کنیم به کلی متفاوت از زمان های گذشته است پدیده های جدید متنوع و به هم پیچیده آنچنان فراوان و نو به نو شده اند که دانایی ها، توانایی ها و امکانات را اجتناب ناپذیر می کند. البته این دانستنی ها و مهارت ها باید قادر باشند امنیت روانی و احساس زیبایی دوستی را در مواجهه با مشکلات زندگی تضمین کند. در روند استفاده از امکانات در راه مقابله منطقی و فراگیر مسایل دنیای جدید به خصوص نگرش های جوانان باید از اصول بهداشت روانی استفاده نمود، چرا که نوجوانان ما نیازمند فضای شاد برای شاداب زیستن هستند(جعفری، 1391). در شرایطی که اکثر منازل در مناطق شهری تبدیل به آپارتمان های کوچک و تاریک و به دور از فضاهای بازی و حرکتی برای کودکان است حداقل کاری که می توان در تامین بهداشت جسمی و روحی آنان داشته باشیم ایجاد فضای مفرح و شادی بخش در مدرسه است چرا که دانش آموزان چندین ساعت از روز را در مدرسه می گذرانند و اگر فضاسازی مناسبی در مدارس انجام شود مسلما به شاد زیستن فرزندان خود کمک بسیار مهمی خواهیم کرد(جعفری ، 1391). زیرا شادی،حالتی است که بر اثر آن درد و رنج های روحی در انسان به کمترین حد خود می رسد و سرور باطنی انسان آشکارث و برای مدتی از قید غم هاآزاد می شود، و هم چنین شادی احساس مثبتی است که درپی خرسندی و پیروزی پدیدارمی شودویکی از نیازهای اساسی زندگی و عاملی برای رشد و موفقیت است(تقی زاده،1386). باتوجه به نقش شادی درفعالیت های روزمره افراد در زندگی ،در ا ین تحقیق درباره مقوله شادی در برنامه های درسی دانشجویان بحث خواهد شد .زیراکه بامطالعه عوامل موثر بر شادی در برنامه ی درسی می توان تاثیرات مثبت آن را در انجام فعالیت ها وبرنامه های درسی دانشجویان به وضوح تماشاکرد .از مولفه های تاثیرگذاربردیدگاه های دانشجویان درخصوص وضعیت برنامه های درسی می توان به مقوله شادی اشاره نمود و ازآن جا می تواندمورداهمیت وضرورت قرارگیرد که شادمانی از اهداف مشترک انسان هاست و همه در تلاش برای تحقق آن هستند و به نوعی، ارزشیابی افراد از خود و زندگیشان است که معمولاً از چند جزء خشنودی از زندگی، خلق وهیجانات مثبت وخوشایند و فقدان خلق و خو وهیجانات منفی تشکیل می یابد. افراد شادکام افکار و رفتارهای سازگار و حمایت کننده ای داشته، دیدگاهی روشن دارند و از افکار بدبینانه دوری می کنند. آنان سالم، فرهیخ
|
Researchers
|
(Student)، Sirous Asadian (Primary Advisor)، isa barghi (Advisor)
|