Title
|
روشی برای تجمیع امتیازات احساس در یک سیستم اندیشه کاوی
|
Type of Research
|
Presentation
|
Keywords
|
نظرات آنلاین، اندیشه کاوی، جنبه، امتیاز احساس، عملگر تجمیع
|
Abstract
|
سایت های نقدو بررسی آنلاین به کاربران اجازه می دهند تا نظرات خود را درباره محصولات و خدمات مختلف ارائه کنند. تحلیل و کاوش نظرات تولید شده توسط کاربران توسط شرکت ها برای درک نگرش مشتریان نسبت به محصولات آن ها مورد استفاده قرار می گیرد. موضوعی که در این زمینه اخیرا بیشتر مورد توجه قرار گرفته است، اندیشه کاوی در سطح جنبه ها است و هدف آن استخراج جنبه های محصولات با تحلیل نظرات و همچنین تخمین احساس نسبت به هر جنبه می باشد. علاوه بر این، چگونگی تجمیع امتیازات احساس هر جنبه پس از اندیشه کاوی در سطح جنبه ها نیز موضوع مهمی است. برای تجمیع امتیازات احساس باید از عملگرهای تجمیع استفاده شود تا یک امتیاز واحد نسبت به یک جنبه بدست بیاید. در این زمینه اغلب عملگر میانگین برای تجمیع مورد استفاده قرار می گیرد و این عملگر در بسیاری از موارد نمی تواند خروجی مناسبی ارائه کند. در این مقاله برای تجمیع امتیازات احساس از یک عملگر میانگینگیری مرتب وزن دار تجمیع انتخابی استفاده شد و نتایج آن ارائه شد. نتایج نشان داد که این روش خروجی متوازنی را نسبت به روش میانگین گیری ارائه می دهد.
|
Researchers
|
Hossein Abbasimehr (First Researcher)
|