Title
|
آزمون و ارائه مدل ساختاری پیامدهای فرهنگ سازمان یادگیرنده در دانشگاه اراک
|
Type of Research
|
Thesis
|
Keywords
|
فرهنگ سازمان یادگیرنده، انگیزه انتقال یادگیری، یادگیری غیررسمی، تمایل به ترک خدمت
|
Abstract
|
ازآنجاکه منابع انسانی باارزش ترین عامل تولید، مهم ترین سرمایه و منبع اصلی مزیت رقابتی و ایجادکننده قابلیت های اساسی هر سازمانی به شمار می آید، یکی از مؤثرترین راه های دستیابی به مزیت رقابتی در شرایط فعلی، کارآمدتر کردن کارکنان سازمان ها است؛ که این امر از طریق تقویت فرهنگ یادگیری سازمانی میسر می باشد. ماهیت یادگیری و شیوه ای که بر اساس آن یادگیری در سازمان رخ می دهد به شدت به وسیله ی فرهنگ سازمانی تعیین می شود. از طرفی، به دلیل نقش مهم دانشگاه ها در زمینه تربیت نیروی انسانی برای سایر سازمان ها، انتقال میراث فرهنگی، اجتماعی و نیز یگانگی و انسجام اجتماعی، آن ها بیشتر در معرض حساسیت و قضاوت جامعه قرار دارند؛ مناسب است تا دانشگاه ها نیز اصول سازمان یادگیرنده را در خود تقویت کنند تا موفق تر عمل کنند و توانمندتر به رقابت بپردازند. در چنین شکلی از دانشگاه، ساختار مدیریتی و فرایندهای تصمیم گیری انعطاف پذیرتر می شوند و ارتباطات با محیط تقویت می گردد. فرهنگ دانشگاه به گونه ای می شود که افراد خواهان یادگیری از یکدیگر و از تجربیات فردی خود می گردند.این تحقیق در پی یافتن این است که بداند آیا با ایجاد فرهنگ سازمان یادگیرنده و تربیت کارکنان دانشی می توان برافزایش یادگیری غیررسمی، انگیزه انتقال یادگیری و نیز تمایل بر ترک خدمت کارکنان به عنوان پیامدهای فرهنگ سازمان یادگیرنده تأثیر گذاشت؟
|
Researchers
|
Elham Esmaeili (Student)، Abolfazl Ghasemzadeh (Primary Advisor)، Rouhollah Mahdiuon (Advisor)
|