Title
|
رابطه جهت گیری هدفی، درگیری تحصیلی و انگیزش یادگیری با پایستگی تحصیلی دانشجویان دانشگاه شهید مدنی آذربایجان
|
Type of Research
|
Thesis
|
Keywords
|
جهت گیری هدفی، درگیری تحصیلی، انگیزش یادگیری و پایستگی تحصیلی
|
Abstract
|
تاکنون در زمینه پایستگی تحصیلی پژوهش های کمتری بعمل آمده است و از سوی دیگر، با توجه به تحقیقات انجام شده مبنی بر اهمیت پایستگی تحصیلی در پیشرفت های تحصیلی در بین دانشجویان و نیز با توجه به اینکه پایستگی تحصیلی سازه ای نوپاست که در بسیاری از کشورها از جمله کشور ما به جز چند مورد پژوهشی صورت نگرفته و تحقیقاتی که تا کنون انجام شده به بررسی ارتباط این سازه با سایر متغیرها و پیش بین های آن پرداخته است و از سویی این چهار متغیر به طور مستقیم مورد بررسی قرار نگرفته است. البته با پیشرفت تکنولوژی و شرایط زندگی و پایین آمدن سطح کیفیت زندگی و شغلی و عدم پژوهش کافی در این زمینه و یا حتی به علت ضروری بودن پژوهش بیشتر و کار در این زمینه، هنوز جا دارد که به پژوهش حاضر بیشتر پرداخته شود تا از این دستاورد بتوان شناخت بیشتری در جهت مشکلات و مسائل موجود در زمینه فردی و اجتماعی دانشجویان دارای سطح پایستگی تحصیلی کم پیدا کرد تا بلکه بتوان در ایجاد فرصت های لازم برای ارتقا و بهبود کیفیت زندگی آنها و خانواده های آنها گامی برداشت.
|
Researchers
|
(Student)، Ramin Habibi (Primary Advisor)، abolfazl farid (Advisor)
|