Research Specifications

Home \ارزیابی عوامل مؤثر بر پذیرش ...
Title ارزیابی عوامل مؤثر بر پذیرش ورزشکاران صحه گذار محصولات از دیدگاه مشتریان
Type of Research Article
Keywords ورزشکار، مشهور، تبلیغات، صحه گذاری
Abstract هدف: هدف از پژوهش حاضر، ارزیابی عوامل مؤثر بر پذیرش ورزشکاران مشهور در تبلیغات از دیدگاه مشتریان می باشد. روش شناسی: پژوهش حاضر از نظر هدف جزء تحقیقات کاربردی و از نظر روش از نوع تحقیقات توصیفی بود. جامعه آماری تحقیق شامل کلیه مشتریان فروشگاه های ورزشی شهر تبریز بود که 350 پرسشنامه به صورت در دسترس بین پاسخ دهندگان توزیع شد که در نهایت 334 پرسشنامه جمع آوری گردید. جهت جمع آوری داده ها از پرسشنامه مقیاس اثربخشی ورزشکاران صحه گذار (AEES) پتز (2012) استفاده گردید. روایی صوری و محتوایی پرسشنامه ها توسط 15 تن از اساتید متخصص مدیریت ورزشی بررسی و مورد تأیید قرار گرفت. همچنین پایایی درونی پرسشنامه، از طریق ضریب آلفای کرونباخ 92/0 به دست آمد. جهت آزمون فرضیه های تحقیق از روش معادلات ساختاری با استفاده از نرم افزار Smart PLS 3.00 بهره گرفته شد. یافته ها: نتایج تحلیل داده ها حاکی از آن است که به ترتیب آشنایی ورزشکار، جذابیت ورزشکار، تخصص ورزشکار، تشابه ورزشکار، شخصیت دوست داشتنی و قابلیت اعتماد ورزشکار بر پذیرش ورزشکاران مشهور در صحه گذاری محصولات تأثیر مثبت و معنی داری دارند. همچنین نتایج نشان داد که متغیرهای پیش بین 93% متغیر ملاک (پذیرش ورزشکار) را تبیین می نمایند. نتیجه گیری: شرکت ها و بازاریابان ورزشی بایستی فاکتورهای آشنایی ورزشکار، جذابیت ورزشکار، تخصص ورزشکار، تشابه ورزشکار، شخصیت دوست داشتنی و قابلیت اعتماد ورزشکار را هنگام انتخاب صحه گذاران محصولات خود از بین ورزشکاران مشهور، مد نظر قرار دهند.
Researchers Mahdi Bashiri (First Researcher)، Rasoul Faraji (Second Researcher)، farideh aalabaf (Third Researcher)