Research Specifications

Home \جست و جوگر تصویری هوشمند کالا ...
Title جست و جوگر تصویری هوشمند کالا مبتنی بر یادگیری عمیق
Type of Research Presentation
Keywords شبکه های عصبی کانولوشنی، بازیابی تصویر، یادگیری عمیق، تابع هزینه سه تایی، فروشگاه اینترنتی
Abstract بازیابی تصویر یکی از کاربردهای تجاری، چالش برانگیز و اساسی تکنیک های بینایی ماشین است. همچنین یافتن و خریدن کالا با استفاده از تصویر آن، یکی از کاربردهای مهم بازیابی تصویر است. در این مقاله یک موتور جستجوی تصویر کامل ارائه شده است، که قادر است با دریافت تصویر محصول، آدرس محل خرید اینترنتی آن ارائه کند. روش مذکور از شبکه های عصبی کانولوشنی با تابع هزینه سه تایی برای تولید ویژگی های کارا برای جستجوی تصاویر اجناس بهره می برد. با توجه به کارایی روش استخراج ویژگی مورد استفاده، یک دسته بند ساده 1-NN برای یافتن نزدیک ترین تصاویر به تصویر ورودی استفاده شده است. به منظور شروع کار، آموزش و تجاری سازی روش پیشنهادی مجموعه داده معروف DeepFashion مورد استفاده قرار گرفته است. این مجموعه داده شامل بیش از 800 هزار تصویر از طیف وسیعی از تصاویر مربوط به پوشاک با شرایط عکاسی طبیعی و آتلیه ای است. نتایج پیاده سازی روش پیشنهادی در ششمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی تبریز عرضه گردید و با استقبال کاربران و فروشگاههای اینترنتی مواجه شد. تا جایی که ما مطلع هستیم این محصول، اولین موتور جستجوی اجناس تصویری در ایران است.
Researchers Esmaeil Nourani (First Researcher)، Jalil Ghavidel Neycharan (Second Researcher)، Shahriar Rezghi (Third Researcher)، Milad Rahbari (Fourth Researcher)