Research Specifications

Home \مطالعه اثر هیدروکسید اکسید ...
Title مطالعه اثر هیدروکسید اکسید آلومینیوم (بوهمیت) به عنوان افزودنی بر بهبود ویژگی های سنگ های مصنوعی (کف پوش های بتنی- پلیمری) و بررسی اجمالی مکانیسم آن
Type of Research Thesis
Keywords سنگ مصنوعی (کف پوش های بتنی- پلیمری)، هیدروکسید اکسید آلومینیوم (بوهمیت)، مکانیسم
Abstract مقاومت سنگ های مصنوعی در برابر عوامل شیمیایی و فیزیکی بستگی به مواد سنگ و عوامل باندهای دربرگیرنده و سازنده آنها دارد. محصولات سنگ مصنوعی که از براده های چوب یا خاک اره یا آگرگات های آهکی ساخته می شوند مانند سنگ های آهکی رفتار می کنند پس سنگ هایی که با مواد معدنی و افزودنی رزینی ساخته شوند همان مقاومت سنگ های سیلیکاته را دارند. این محصولات که باندهای دربرگیرنده آنها از رزین پلیمری تشکیل یافته می توانند در طبقه بندی مواد ضد اسید قرار گیرند. سنگ های مصنوعی که از ضایعات سلولزی مانند براده چوب، خاک اره یا از پرت های سنگ های طبیعی ساخته شده اند در مقابل پاخوردگی مقاومت دارند چرا که مواد بکار رفته در آنها در مقابل سایش مقاوم هستند. ولی در مقابل سنگ هایی که از مواد معدنی یا پرت های سنگ مرمر ساخته شده اند در برابر فشار، کشش، شوک، جذب آب و در برابر یخ زدگی مقاوم می باشند. سنگ های مصنوعی امروزه در مقابل فشار، نور، اشعه ماوراءبنفش و ناملایمات جوی بصورت بسیارکاملی مقاوم می باشند، بعلاوه محصولاتی هستند که نیاز به نگهداری کم داشته و می توانند پس از نصب بارها ساب خورده و صددرصد مانند سنگ طبیعی رفتار نمایند. از دیگر خصوصیات این سنگ ها می توان به تک لایه بودن آنها اشاره کرد که در محیط خلاء فشرده و ویبره می شوند و ترکیب آنها شامل درصد بالایی از افزودنی هایی مثل مواد معدنی استخراج شده و دانه های بهم پیوسته از ترکیب آگرگات های سنگ های طبیعی می باشند مثل مرمر و ... که با سیمان پرتلند 25/5 کلاس یک بهم می چسبند[7].
Researchers (Student)، Amir Abbas Matin (Primary Advisor)، Jaber Jahanbin Sardroodi (Primary Advisor)، Alireza Rastkar Ebrahim Zadeh (Advisor)