Research Specifications

Home \بررسی چالش های آموزش سایه ...
Title بررسی چالش های آموزش سایه نظام آموزشی بر اساس تجربیات معلمان
Type of Research Thesis
Keywords چالش های آموزش سایه ، نظام آموزشی ، تجربیات معلمان
Abstract برای میلیون ها نفر از دانش آموزان سراسر جهان هنگامی که زنگ مدرسه به نشانه پایان یک روز درسی نواخته می شود آموزش رسمی پایان نمی یابد. بسیاری از دانش آموزان پس از کمی استراحت یا بدون هیچ استراحتی از مدرسه های خود راهی انواع کلاس های تدریس خصوصی تکمیلی می شوند. بعضی از آنها حتی محیط مدرسه شان را ترک نمی کنند. بلکه تدریس خصوصی تکمیلی را در همان مدرسه و شاید در همان کلاس و از سوی همان معلمان دریافت می کنند. یکی از اساسی ترین وظایف هر نظام تربیتی ارایه تصویری روشن از انسان مطلوب است و گویاترین شاهد بر ضرورت وجود یک نظام آموزشی، توجه به آینده است. آموزش و پرورش پیش دبستانی تا دانشگاه ضرورتا بایستی آینده مدار باشدآموزش خصوصی تنها به دلیل نظام آموزشی اصلی جریان دارد و معمولا نظام آموزشی اصلی را تقلید میکند، به طور فزاینده ای به عنوان یک نظام آموزشی سایه شناخته میشود که به یک پدیده جهانی تبدیل شده است عوامل متضمن رشد تدریس خصوصی در طول زمان تغییر می کند ولی در همه زمینه ها با مفاهیم اقتصادی و معیشت خانواده ها توام بوده است. بر خلاف بسیاری از سایه ها، سایه نظام آموزش و پرورش بر مجموعه ای که از آن تقلید می کنند، اثر گذار است. در بسیاری از موقعیت ها ممکن است تصور کرد که تدریس خصوصی به جریان اصلی یادگیری مدرسه ای از طریق ارایه شیوه های مکمل کمک می کند به طور کلی این پژوهش می تواند برای برنامه ریزان و سیاستگذاران آموزشی، معلمان، والدین و دانش آموزان و فعالان در این حوزه مورد استفاده قرار گیرد.
Researchers (Student)، Behboud Yarigholi (Primary Advisor)، isa barghi (Advisor)