Title
|
شناسایی راهکارهای جذب مشتری در باشگاههای خصوصی کاراته تبریز
|
Type of Research
|
Article
|
Keywords
|
ازاریابی،
باشگاه،
مشتری
مدار
ی، ورزش
رزمی
|
Abstract
|
قدمه:موفقیت باشگاههای ورزشی به حضور مشتریان وابسته است و حضور مشتریان در باشگاهها نیز نیازمند به کارگیری راهبردهای
اساسی است. از این رو، این پژوهش با استفاده از رویکرد تحلیل مضمون به حهت شناسایی راهبردهایی برای باشگاههای خصوصی کاراته
جهت جذب حداکثری افراد اجرا شد.
روش:جامعه آماری شامل اعضای هیأت علمی مدیریت ورزشی، ورزشکاران، داوران، مربیان، مدیران باشگاههای کاراته و مدیران اداره
ورزش و جوانان تبریز بودند. از روش نمونهگیری هدفمندبرای انتخاب نمونهها استفاده شد. برای جمعآوری دادههای مورد نیاز پژوهش
از مصاحبههای عمیق نیمهساختار یافته استفاده شد و با انجام20مصاحبه اشباع نظری حاصل گردید. تحلیل دادهها با استفاده از روش
تحلیل تماتیک یا مضمون و با کدگذاری و تولید، تعریف و نامگذاری مضامین دادههای کیفی انجام شد.
یافته:نتایج نشان داد راهبردهای جذب حداکثری افراد در باشگاههای کاراته شامل45مفهوم اولیه،12مقوله و مضمون ثانویه (رفتاری،
ارتباطی، اقتصادی، بازاریابی، پوشش رسانهای، فنی، دانشی، باشگاهداری، مربیگری، برنامهریزی-رویدادی، کیفیت خدمات، فرهنگی-
اجتماعی) و6مضمون اصلی (راهکارهای مدیریت روابط عمومی، اقتصادی، مدیریت بازاریابی، حرفهای، مدیریت استراتژیک، فرهنگی-
اجتماعی) است.
بحث و نتیجهگیری:بر اساس یافتهها پیشنهاد میشود مدیران باشگاههای کاراته با همکاری مربیان راهبردهای چند جانبه و کاربردی
که مشتمل بر اصولاداره حرفهای، اصول آموزش و تدریس حرفهای، تمرکز بر مشتری مداری و جلب رضایت آنان، توجه کافی به اصل
به روز شدن و به روز ماندن، تعامل بیشتر با فدراسیون کاراته و تاکید بیشتر بر رفتارهای تخصصی و مرتبط با رشته ورزشی را تدوین و
اجرا کنند. از این طریق زمینه افزایش مشارکت ورزشی عالقمندان به رشته ورزشی کاراته و همچنین توسعه و رونق اقتصادی باشگاهها
میتواند محقق شود
|
Researchers
|
(First Researcher)، Yousef Yavari (Second Researcher)، Rasoul Faraji (Third Researcher)
|