Research Specifications

Home \جایگاه سوادهای چندگانه در ...
Title جایگاه سوادهای چندگانه در برنامه درسی دوره ابتدایی
Type of Research Thesis
Keywords سوادهای چندگانه، برنامه درسی، دوره ابتدایی
Abstract هدف از این پژوهش، بررسی میزان توجه به سوادهای چندگانه در برنامه درسی دوره ابتدایی است. این پژوهش توصیفی از نوع تحلیل محتوا (روش آنتروپی شانون) می باشد و از لحاظ هدف، این تحقیق در سطح تحقیقات کاربردی قرار دارد. جامعه آماری پژوهش متشکل از تمامی کتاب های درسی دوره ابتدایی، شامل 41 جلد کتاب درسی دوره ابتدایی در سال تحصیلی 1398-1399 در نه عنوان آموزش قرآن، تفکر و پژوهش، ریاضی، علوم تجربی، فارسی، کاروفناوری، مطالعات اجتماعی، نگارش فارسی و هدیه های آسمان و نمونه آماری شامل کتاب های تفکر و پژوهش، علوم تجربی، کار و فناوری و مطالعات اجتماعی خواهد بود که تمامی متون، پرسش ها، تمرین ها و تصاویر کتاب های مذکور به عنوان واحد تحلیل انتخاب و مؤلفه های مربوط به سوادهای چندگانه از آن ها استخراج خواهدگردید. تحلیل داده ها با نرم افزار آماری آنتروپی شانون انجام خواهد گرفت.
Researchers (Student)، Behboud Yarigholi (Primary Advisor)، moosa piri (Primary Advisor)