Title
|
نقش مؤلفه های بی تفاوتی تحصیلی بر بازده های یادگیری در دروس عربی و دین و زندگی رشته علوم تجربی دوره دوم متوسطه
|
Type of Research
|
Thesis
|
Keywords
|
بی تفاوتی تحصیلی – بازده یادگیری – دوره دوم متوسطه
|
Abstract
|
بی تفاوتی تحصیلی، کاهش انگیزه و بی علاقگی تحصیلی د انش آموز از سطح رضایت بخش به سطح نامطلوب است و یکی از مشکلات عمده ی نظام های آموزشی در دنیای کنونی است. هدف پژوهش حاضر این است که به نقش مؤلفه های بی تفاوتی تحصیلی بر بازده های یادگیری دانش آموزان در دروس عربی و دین و زندگی رشته علوم تجربی دوره دوم متوسطه در شهر تکاب بپردازد. روش تحقیق حاضر توصیفی از نوع همبستگی است. برای جمع آوری اطّلاعات اسنادی استفاده و با به کارگیری روش پرسشنامه، چگونگی توزیع و روابط بین متغیرهای تحقیق، در جامعة مورد مطالعه، بررسی می شود. روش تحقیق پژوهش در این مطالعه پیمایشی و از نوع توصیفی - همبستگی است. جامعه آماری این مطالعه کلیه دانش آموزان دوره دوم متوسطه در شهر تکاب در سال تحصیلی 1398-1399 می باشد که طبق آمار دریافتی از اداره آموزش و پرورش شهرستان تکاب تعداد آنها 791 نفر می باشد. در این پژوهش با استفاده از جدول حجم نمونه کوکران تعداد 259 نفر از دانش آموزان دوره دوم متوسطه شهر تکاب به روش تصادفی طبقه ای متناسب با حجم انتخاب و پرسشنامه میان آن ها توزیع خواهد گردید. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون ضریب همبستگی پیرسون یا اسپیرمن و رگرسیون چند متغیره استفاده می گردد. همچنین جهت بررسی فرضیه های تفاوتی از آزمون تی با دو گروه مستقل استفاده می گردد.
|
Researchers
|
(Student)، moosa piri (Primary Advisor)، Sirous Asadian (Advisor)
|