Research Specifications

Home \تاثیر آموزش ادراک زمان ...
Title تاثیر آموزش ادراک زمان شنیداری بر ارتقا سطح خواندن کودکان مبتلا به اختلال یادگیری ویژه
Type of Research Thesis
Keywords ادراک زمان شنیداری_اختلال یادگیری ویژه_خواندن
Abstract شمار دانش آموزانی که دچار برخی از مشکلات رفتاری یا تحصیلی هستند، قابل توجه است. آمار دانش آموزانی که دارای اختلال یادگیری به معنی خاص هستند، بین 4 تا 12 درصد گزارش شده است، بی تردید شمار افرادی که دچار برخی از مشکلات یادگیری هستند ازاین بیشتر می باشد (تبریزی، 1394). از طرفی بیشتر این کودکان دارای من ناقص و خودپنداره منفی می شوند، چون تلاشهایشان همواره به شکست منجر می شود و برای فعالیت ها و کوشش هایشان هیچ تشویقی دریافت نمی کنند (خوش کلام و همکاران، 1395). در بین کودکان دارای اختلال یادگیری، آمارکودکان دارای اختلال خواندن بیشتر بوده و اختلال خواندن عامل بسیاری از ناتوانی های کودکان در دیگر دروس ماننده نوشتن است (تبریزی، 1394). کودکان مبتلا به اختلال خواندن در اغلب دروس خود با مشکل روبرو می شوند و نمی توانند پیشرفت تحصیلی به هنجار و مطلوبی داشته باشند و به ‍ همین ‎دلیل یا به سختی بسیار به تحصیل ادامه می دهند، یا ترک تحصیل می کنند که این خود صدمات اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و عاطفی_روانی بسیاری برفرد و جامعه در پی دارد (وطن دوست و همکاران، 1392). باتوجه به شیوع این اختلال درمدارس، ضرورت دارد شناخت و درمان این اختلال صورت گیرد. اهمیت روش تحقیق حاضر در این رابطه است که با آموزش ادراک زمان شنیداری، دانش آموزان می توانند بر اختلال های خواندنشان غلبه کنند.
Researchers (Student)، Hassan Yaghoubi (Primary Advisor)، ezzatollah ahmadi (Advisor)