Research Specifications

Home \نقش ابعاد جو آموزش سازمانی و ...
Title نقش ابعاد جو آموزش سازمانی و رهبری آموزشی بر رضایت شغلی معلمان : سهم متغیر تفکر سیستمی
Type of Research Thesis
Keywords تفکر سیستمی، ابعاد جو آموزش سامانی، رهبری آموزشی، رضایت شغلی تفکر سیستمی، ابعاد جو آموزش سامانی، رهبری آموزشی، رضایت شغلی
Abstract تفکر سیستمی به افراد و معلمان کمک میکند تا با گسترش وسعت دید خود در خصوص پدیده های پیچیده ، شناخت کافی داشته و کسب کنند و با دیدن نظم و ترتیب در آشفتگی ها ، با عث ایجاد درک بهتری از پدیده ها گوناگون و مسائل پیچیده سازمان بشوند (Ackoff,1999). بنابراین ، تفکر سیستمی به عنوان ابزاری برای کمک به همه معلمان ، مدیران و تصمیم گیرانی در زمینه تسهیل پیچیدگی های مسائل سازمانی (Daivis et al.,2015 Lezak and Thibodeau ). و بهبود سازی کیفیت تصمیم گیری و اثر بخشی سازمانی ( اختر و همکاران ،2018)، اهمیت تفکر سیستمی به عنوان پایه و اساس برای اثر بخشی سازمان های دولتی مورد تائید است . از آنجا که در سازمانهای دولتی ، هم زمان اهداف و خط مشی های متفاوتی دنبال می شود ، اثر بخشی سازمانی نیز پیچیده تر می شود ( Amah,E, and Ahiauzu,2013) در نظام آموزش و پرورش معلمان بر نظام های ارزشی دانش آموزان ، نگرش آنان ، علایق آنان و نتایج درسی آنها و به طور کلی بر عملکرد مدرسه و نوع ارتباط و صمیمیت با مدیران و معاونین و سایر کارکنان و همکاران تاثیر زیادی دارد . تحولات سریع و پیوسته عصر حاضر ، پیامدهایی نیز در آموزش و پرورش دارد . نظام آموزشی برای هماهنگی با این دگرگونی و مواجه با چالش های بر آمده از آنها ، نیازمند تفکرات نو و جدید و همینطور درست اندیشیدن و چگونگی صحصح بودن آن می باشد . از جمله دیدگاه های تاثیر گذار بر عملکرد معلمان مدارس ، تفکر سیستمی است . چرا که تفکر سیستمی یک نوعی به چگونه اندیشیدن و چگونگی آن را نیز به ما انسانها یاد میدهد ؛ لذا انجام این پژوهش از سه لحاظ دارای اهمیت می باشد : اول : اینکه محقق در صدد است معلمان مدارس در کلاس درس و نظام آموزشی از نقش اساسی تفکر سیستمی آگاه سازد . دوم : شناسایی عوامل موثر در ایجاد تفکر سیستمی معلمان مدارس دولتی دوره ابتدایی (پیشایندهای تفکر سیستمی ) و پیامد های تفکر سیستمی معلمان مدارس ( پسایند های تفکر سیستمی ) می توانند منجر به زمینه سازی تفکر سیستمی به جای تفکر سنتی در نظام تعلیم و تربیت کشور ، بهبود تصمیم گیر یها ،بهبود عملکردها و اثر بخشی برنامه های آموزشی ، کمک به بهبود یافتن سازمان و یادگیرنده بهره وری، کاهش هزینه ها و کاهش پیچیدگیهای موجود در مدارس و کلاس درس می گردد . سوم اینکه تلاش خواهد کرد پیشنهادهایی در جهت تقویت ایجاد و تفکر سیستمی به مع
Researchers (Student)، Abolfazl Ghasemzadeh (Primary Advisor)، mohsen rafiee (Advisor)