Research Specifications

Home \تبیین علی سرزندگی تحصیلی بر ...
Title تبیین علی سرزندگی تحصیلی بر اساس تعامل معلم- دانش آموز ، خودکارآمدی و امید تحصیلی
Type of Research Article
Keywords سرزندگی تحصیلی، تعامل معلم-دانش آموز، خودکارآمدی تحصیلی، امید تحصیلی
Abstract پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه بین تعامل معلّم-دانشآموز و سرزندگی تحصیلی با واسطهگری خودکارآمدی تحصیلی و امید تحصیلی انجام شد. روش اجرای این پژوهش توصیفی و طرح پژوهش، همبستگی و از نوع معادلات ساختاری بود. کلیه دانشآموزان دوره دوّم متوسطه شهر ارومیه در سال تحصیلی 98-99جامعه آماری این پژوهش را تشکیل میدادند. روش نمونهگیری، تصادفی خوشهای چند مرحلهای بود و در کل 205نفر به عنوان شرکت کننده پژوهش انتخاب شدند. برای جمعآوری اطلاعات از مقیاس تعامل معلم-دانشآموز مورای و زوریچ ()2011؛ مقیاس خودکارآمدی تحصیلی پاتریک، هیکس و رایان ()1997؛ مقیاس امید تحصیلی خرمائی و کمری ( )1396و مقیاس سرزندگی تحصیلی حسین چاری و دهقانیزاده ( )1391استفاده شد
Researchers abolfazl farid (First Researcher)، توحید اشرف زاده (Second Researcher)