Research Specifications

Home \طراحی، اعتبار سنجی و تعیین ...
Title طراحی، اعتبار سنجی و تعیین اثربخشی مدل آموزش خواندن در فضای مجازی مبتنی بر تعامل والد – کودک و معلم – دانش آموز
Type of Research Thesis
Keywords لگوی آموزش خواندن، فضای مجازی، طراحی الگوی آموزش خواندن، تعامل معلم – دانش آموز، تعامل والد – کودک
Abstract مهارت خواندن تقریباً برای موفقیت در هر زمینه ای ضروری است. تأثیر توانایی و مهارت خواندن دانش آموزان می تواند نقش به سزایی در موفقیت آن ها در آینده تحصیلی و مهارت شغلی شان داشته باشد. با در نظر گرفتن ارتباط خواندن با موفقیت کلی دانش آموزان، ضروری است که تأثیر عوامل مختلف بر روی موفقیت در خواندن آن ها را نیز موردتوجه قرارداد. در این پژوهش آموزش خواندن با شبکه اجتماعی شاد موردبررسی قرار می گیرد. دنیای کنونی، سرشار از تغییراتی است که به تبع خواسته های افراد پدید می آید. خواسته هایی کـه از نیازهای متفـاوت و گسـترده نهـاد پیچیده ی انسان ها سرچشـمه می گیرد. امروز عصـر انطبـاق بـا تغییرات به معنای واقعی آن و همـراه بـا آن اسـت. سکون و عدم تحرک در دنیای امروز نتیجه ای جزء نابودی به همراه ندارد. لذا برنامه ریزی روش های آموزشی بایستی از حالت سکون در نظام آموزش وپرورش به جریان فعال تبدیل گردد. در این پژوهش تلاش می شود با طراحی الگوی آموزش خواندن متناسب با شبکه اجتماعی شاد قدمی در این مسیر بردارد. هر برنامه آموزشی که برای اولین بار و یا حتی به طور مکرر تدوین و اجرا می شود نیـاز به بررسی دارد؛ برای اینکه مشخص شود که برنامه متناسب با اهـداف و معیارهـای از پـیش تعیین شده است یا نه باید میـزان تحقـق هدف ها را بـا تجزیه وتحلیل اجـزاء به دست آورد. درواقع اهمیت کیفیت آموزشی دوره های مجازی از زمانی که اینترنت به عنوان رسانه ای در آموزش از راه دور مطرح شد به موازات آن موردتوجه قرار گرفت. آموزش خواندن در فضای مجازی از قاعده فوق مستثنا نیسـت. یعنـی باید الگویی طراحی کرد و بتوان میزان مطابقـت آن را بـا اهداف و معیارهای از قبل تعیین شده را سـنجید. آموزش خواندن در فضای مجازی با شاد به عنوان یک برنامه تازه تدوین شده باید منطبق با نیازهای یادگیرندگان و فضای حاکم طراحی شود. این پژوهش با ارائه الگوی آموزشی مناسب گامی در جهت پاسخ گویی به نیازهای معلمان و دانش آموزان در این شبکه شاد برمی دارد و تلاش دارد تا روش های آموزش خواندن سازگار با شاد را در اختیار معلمان و مدارس قرار دهد تا تحقق اهداف آموزشی و یادگیری به ویژه خواندن را تسهیل نماید. در این پژوهش، اثربخشی الگوی پیشنهادی آموزش خواندن بر مهارت خواندن تعیین می شود. درنتیجه می توان از این الگو در شرایط مشابه آموزش خواندن استفاده کرد.
Researchers (Student)، abolfazl farid (Primary Advisor)، javad mesrabadi (Advisor)، Ramin Habibi (Second Advisor)