Research Specifications

Home \باند گاف محیط محیط کایرال ...
Title باند گاف محیط محیط کایرال ساختاری همسانگرد آلاییده به نانوذرات نقره با اندازه های مختلف تحت اثر میدان الکتریکی با فرکانس پایین یا (dc)
Type of Research Presentation
Keywords پدیده ی براگ دایروی، باند گاف، نانوذرات فلزی، نانوکامپوزیت کایرال ساختاری
Abstract در این پژوهش به بررسی تاثیر اندازه ی نانوذرات فلزی نقره در باند گاف فوتونی حاصل از یک محیط کایرال ساختاری، متشکل از یک محیط همسانگرد که با نانو ذرات فلزی آلاییده شده است و تحت اثر میدان الکتریکی با فرکانس پایین یا (dc) می باشد، پرداخته ایم. نانو ذرات فلزی نقره به صورت نامنظم درون ساختار پراکنده شده اند. نور با قطبش دایروی، در طول محور ساختار انتشار می یابد. باند گاف ناشی از ساختار کایرال، باند گاف براگ دایروی نامیده می شود. بررسی نتایج نشان می دهد، برای ساختار تحت اثر میدان الکتریکی با فرکانس پایین یا (dc)، باند گافی باند گاف براگ دایروی ظاهر می شود و همچنین حضور نانو ذرات فلزی نقره، باند گاف جدیدی را به ساختار اضافه می کند. پهنای باند گاف های ساختار به شدت به انداز ه ی شعاع نانو ذرات وابسته است و لبه های باند گاف حاصل از حضور نانوذرات نیز با تغییرات اندازه ی آن ها، تغییر می کنند.
Researchers Nadia Ghorani (First Researcher)، Farzaneh Bayat (Second Researcher)، Pouria Chaghamirzaei (Third Researcher)، Amir Madani (Fourth Researcher)