Research Specifications

Home \بررسی برنامه درسی رشته علوم ...
Title بررسی برنامه درسی رشته علوم تربیتی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان در توانمندسازی دانشجویان از نظر مهارت های فنی، اجرایی، دانشی و نگرشی
Type of Research Thesis
Keywords کلمات کلیدی: برنامه درسی، توانمند سازی، فنی، اجرایی، دانشی و نگرشی
Abstract با توجه به انتقادات عمده کنونی بر موسسات آموزش عالی این است که دانشجویان را آن چنان که باید برای ورود به دنیای کار آماده نمی سازند،موضوع این تحقیق بررسی نقش برنامه درسی علوم تربیتی در توانمند سازی دانشجویان از نظر مهارت های فنی، اجرایی، دانشی و نگرشی است. این پژوهش از لحاظ هدف کاربردی است و از نظر ماهیت پژوهش، از نوع توصیفی - پیمایشی است چون برای توصیف وضعیت موجود می باشد.جامعه آماری پژوهش شامل کلیه دانشجویان رشته های علوم تربیتی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان می باشد. روش نمونه گیری نیز به صورت تصادفی طبقه ای نسبتی و بر اساس نسبت دانشجویان رشته های مختلف علوم تربیتی خواهد بود.نتایج پژوهش حاضر می تواند در جهت شناسایی نقاط قوت و ضعف برنامه درسی رشته های علوم تربیتی در مولفه های فنی، اجرایی، دانشی و نگرشی مفید واقع شود تا با بهره گیری از نتایج به دست آمده، اساتید و مسئولین این رشته ها در کاهش نقط ضعف برنامه درسی تلاش کنند.
Researchers mortaza marefat khezerlu (Student)، isa barghi (Primary Advisor)، Behboud Yarigholi (Advisor)