Title
|
طراحی و اعتبار سنجی نظام هدایت تحصیلی دانش آموزان در دوره متوسطه اول
|
Type of Research
|
Thesis
|
Keywords
|
طراحی- اعتبار سنجی- نظام هدایت تحصیلی
|
Abstract
|
امروزه برنامه ریزی مهمترین وظیفه ی هر نوع مدیریت است و فراگرد تصمیم گیری درباره کار و فعالیت آینده هر سازمان از جمله سازمان آموزش وپرورش است. آموزش و پرورش برای دستیابی به اهدافی که در دوره متوسطه دارد که آماده سازی فرد برای اشتغال یا ادامه ی تحصیل است، دست به برنامه ریزی کوتاه مدت و بلند مدت زده است .بی گمان تطبیق توانایی ها و استعداد های فرد با مشاغل مورد نیاز جامعه سبب کارایی و ثمربخشی بیشتر، بهبود کیفیت کار، موفقیت و رضایت او می شود. از آنجایی که مؤلفه ها و عناصر مختلفی در دستیابی به این اهداف تأثیرگذار هستند بنابراین برنامه ریزی ها و فعالیت های مختلفی نیز در این عرصه ضروری است.لذا عدم انتخاب رشته مناسب توسط نوجوان هم باعث از بین رفتن وقت و استعدادهای او که بزرگترین سرمایه های فردی اوست شده و هم هزینه های زیادی را به خانواده و به تبع جامعه وارد می کند و درنهایت همان طور که در جامعه ما به وفور دیده می شود فرد را به سمت اکتساب مشاغلی بدون تطابق با تحصیلاتش وادار خواهد نمود که در این صورت بیشتر هزینه هایی که صرف تحصیلات تخصصی فرد شده بدون استفاده مانده و از بین خواهد رفت. معضل دیگری که می توان ذکر کرد این است که در صورت هماهنگ نبودن نیازهای نیروی کار جامعه با افراد فارغ التحصیل، جامعه یا با مازاد نیروی کار روبرو شده و یا برعکس دچار کمبود خواهد شد، به همین دلیل است که باید در برنامه ریزی های آموزشی جهت تأمین افراد ماهر و متخصص، نیازهای کشور را در تمام زمینه ها در برگیرد.. یافتن راههای هدایت تحصیلی به تحقق اهداف هدایت تحصیلی آموزش و پرورش نیز کمک خواهد کرد. از آنجا که تحقیقات کیفی و کمی مختلف نشان می دهد که انتخاب رشته تحصیلی دانش آموزان مقطع متوسطه باید با ملاکها و فرایند صحیح صورت پذیرد، برآن شدیم تا با پژوهش حاضر نسبت به شیوه کنونی انتخاب رشته تحصیلی دانش آموزان در متوسطه ی دوره اول و ارائه راهکارهای اصلاحی برای بهبود شیوه کنونی انتخاب رشته تحصیلی دانش آموزان متوسطه دوره اول را مورد بررسی قرار دهیم.
|
Researchers
|
(Student)، javad mesrabadi (Primary Advisor)، Ramin Habibi (Advisor)، abolfazl farid (Second Advisor)
|