Research Specifications

Home \تجربه زیسته مادران جوان در ...
Title تجربه زیسته مادران جوان در دوران پاندمی کرونا (مطالعه موردی زنان آذرشهری در مرحله سوم چرخه حیات خانواده)
Type of Research Thesis
Keywords تجربه زیسته، کرونا، زنان، چرخه حیات خانواده
Abstract مقدمه یازدهم مارس 2020 در قرن بیست و یکم یک روز مهم در تاریخ جهان است روزی که بهداشت جهانی سازمان (WHO) همه گیری جهانی را اعلام کرد. از آن به بعد، ویروس کرونا همان، Covid-19، شیوع فوری و تأثیرات طولانی مدت بر کل ساختار جوامع داشت. منجر به منحنی عفونت، رعایت فاصله فیزیکی و اکثر کشورها همراه با تعطیلی اماکن عمومی ازجمله مدارس و پیش دبستانی ها، دانشگاه ها و ... شد همچنین بخش های زیادی از جامعه برای کنترل شیوع ویروس دست به دست هم دادند مانند موسسه بهداشت عمومی که به عنوان مشاور اصلی فعالیت می کرد وارد عرصه مبارزه با ویروس شد (Kucirkova et al, 2020)؛ اما باید اذعان کرد که شیوع این بیماری فقط به تعطیلی اماکن و مدارس ختم نشد بلکه یک استرس ناشی از مرگ را به جان انسان ها انداخت و باعث آسیب های اجتماعی در بنیاد خانواده ها شد، به طوری که خیلی ها شغلشان را از دست دادند و عده ای که به بیماری مبتلا شدند بر اثر ترس و استرس و اضطراب ناشی از بیماری جان خود را از دست دادند؛ اما یکی از تاثیرات مهم این بیماری همه گیر با تعطیلی مدارس همراه بود که با خود مشکلاتی را به همراه داشت مخصوصا برای کودکان پیش دبستانی و دبستان ازجمله کلاس اولی ها که هیچ گونه تجربه مدرسه را نداشتند و با این بیماری می بایست به صورت انلاین درس را دنبال می کردند اما شرایط سنی کودکان پیش دبستان و کلاس اول است که در این رده سنی کودک از آستانه صبر و حوصله و توان بسیار کمتری برخوردار است، بنابراین معلم باید تلاش کند تا مطالب آموزشی را به شکل مهیج و سرگرم کننده و کوتاه در اختیار دانش آموز قرار دهد،.در اینگونه کلاس ها هرچند که ساعت استراحت و برنامه های شاد دیگری بین کلاس های درسی لحاظ می شود اما باز در ساعات و زنگ های آخر کلاس ها شاهد خستگی و بی حوصلگی دانش آموزان می باشیم. از دیگر مشکلات نحوه باز خورد تکالیف می باشد که گاها به دلیل عدم همکاری نو آموزان والدین مجبور انجام تکالیف می باشند، در ابتدای شروع سال تحصیلی عده ای از والدین نگرانی زیادی در محقق شدن فرآیند یادگیری در آموزش مجازی بودند از جمله مادران این کودکان که علاوه بر مشکلات خانه داری باید پا به پا فرزندان خود پای کلاس انلاین می نشستند که بتوانند کودک خود را علاقه مند به درس و انجام تکالیف نمایند. در این پژوهش به مطالعه ی تجربه ی زیسته ی مادران جوان در دوره پاندم
Researchers (Student)، parvaneh alaie (Primary Advisor)، Kobra Namvaran Germi (Advisor)