Title
|
بررسی تأثیر آموزش چند حسی بر افزایش زمان نگهداری اطلاعات در حافظه ی کاری در دانش آموزان دوره اول دبیرستان های تهران
|
Type of Research
|
Thesis
|
Keywords
|
آموزش چند حسی، افزایش زمان نگهداری اطلاعات، حافظه کاری
|
Abstract
|
از جمله مشکلاتی که نظام آموزشی ما با آن مواجه است مساله بهینه سازی یادگیری و اختلالات یادگیری دانش آموزان است. حافظه کاری مرکز آگاهی در سیستم و مخزن راهبردهای شناختی و ، فراشناختی برای یادگیری است . از طرف دیگر راهبردهای شناختی، رفتارها و افکاری هستند که بر فرایند ذخیره سازی و بازیافت مؤثرتراطلاعات در حافظه تأثیر می گذارند. این راهبردها به فرد کمک می کنند تا اطلاعات تازه را برای ترکیب با اطلاعات از پیش آموخته شده و ذخیره سازی آنها در حافظه بلند مدت آماده کنند و در نتیجه فرآیند یادگیری بهینه گردد. ذر این تحقیق تلاش شده است تا با بررسی نقش آموزش چند حسی به عنوان یکی از این راهبردها در افزایش زمان نگهداری اطلاعات در حافظه کاری؛ اثربخشی و کارایی این روش در بهینه سازی یادگیری مورد توجه قرارگیرد.
|
Researchers
|
(Student)، Hassan Bafandeh Gharamaleki (Primary Advisor)، rahim yousefi (Advisor)
|