Research Specifications

Home \ساخت دو مرحله ای شیشه های ...
Title ساخت دو مرحله ای شیشه های کلوئیدی متشکل از میکروکرات PMMA با قطرهای مختلف با استفاده از روش پلیمریزاسیون امولسیون آزاد
Type of Research Presentation
Keywords پلیمریزاسیون امولسیون، پلیمریزاسیون سوسپانسیون، شیشه های کلوئیدی، لایه نشانی تبخیری عمودی، میکرو کرات پلیمری.
Abstract در این مقاله، شیشه های کلوئیدی که متشکل از میکروکرات پلیمری پلی متیل متاکریلات (PMMA) با شعاع های متفاوت هستند، ساخته شد. برای این کار، ابتدا ذرات کلوئیدی هم اندازه PMMA با قطر 246 نانومتر، ساخته شده با استفاده از روش پلیمریزاسیون سوسپانسیون، به عنوان پلیمر اولیه برای ساخت ذرات کلوئیدی متشکل ازکرات با اندازه های مختلف، با استفاده از روش پلیمریزاسیون امولسیون آزاد مورد استفاده قرار گرفت. سپس، از روش لایه نشانی تبخیری عمودی که روشی مبتنی بر خودآرایی میکروکرات پلیمری است، برای رشد شیشه های کلوئیدی جدید استفاده شد. همچنین، خواص میکروکرات پلیمری با استفاده از طیف سنجی فرابنفش-مرئی مورد بررسی قرار گرفت. شیشه های کلوئیدی همانند بلورهای کلوئیدی کاربردهای متعددی دارند، برای مثال به عنوان ماسک در لیتوگرافی کلوئیدی مورد استفاده قرار می گیرند.
Researchers Maliheh Sadat Arab Jafari (First Researcher)، Farzaneh Bayat (Second Researcher)، Kazem Jamshidi-Ghaleh (Third Researcher)