Research Specifications

Home \ارائه مدل توسعه ی کارآفرینی ...
Title ارائه مدل توسعه ی کارآفرینی سازمانی مبتنی بر مدیریت دانش در سازمان های ورزشی
Type of Research Thesis
Keywords کارآفرینی سازمانی، مدیریت دانش، سازمان های ورزشی
Abstract باتوجه به اهمیت کارافرینی و مدیریت دانش در سازمان های ورزشی هدف از تحقیق پیش رو ارائه مدل توسعه ی کارآفرینی سازمانی مبتنی بر مدیریت دانش در سازمان های ورزشی می باشد.در تحقیق حاضر با توجه به هدف پژوهش که شناسایی و ارائه مدل توسعه کارآفرینی سازمانی مبتنی بر مدیریت دانش در سازمان های ورزشی می باشد، محقق با رویکرد کیفی به مطالعه و تحلیل جامعه مورد بررسی خواهد پرداخت. در این تحقیق از نظریه داده بنیاد با رویکرد استراوس و کوربین استفاده خواهد شد و اطلاعات به صورت میدانی و با استفاده از مصاحبه گردآوری خواهد شد.جامعه آماری پژوهش کارکنان و مدیران ادارات ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی خواهند بود. انتخاب نمونه آماری با استفاده از روش نمونه گیری هدفمند با رویکرد گلوله برفی خواهد بود. به این شکل که ابتدا با یکی از مدیران یا کارکنان ادارات ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی که در حوزه کارآفرینی سازمانی تخصص دارند مصاحبه خواهد شد و سپس از آن مدیر یا کارکن درخواست خواهد شد که فرد متخصص دیگری را از بین جامعه آماری مربوطه معرفی کنند و به این ترتیب انتخاب نمونه آماری ادامه خواهد یافت تا زمانی که محقق به اشباع نظری برسد و با انجام مصاحبه ای جدید، اطلاعات جدیدی به دست نیاید.روش جمع آوری داده ها به صورت میدانی و با استفاده از مصاحبه نیمه ساختار یافته خواهد بود.در پژوهش حاضر تجزیه و تحلیل داده ها با توجه به نظریه داده بنیاد با رویکرد استراوس و کوربین انجام خواهد شد. داده های گردآوری شده کدگذاری خواهند شد. کدگذاری ها در سه مرحله باز، محوری و گزینشی انجام خواهد شد. در کدگذاری باز به هر یک از سطرها یا جمله ها، مفهوم یا کدی الصاق می شود. در کدگذاری محوری مقوله ها به صورت یک شبکه با هم در ارتباط قرار می گیرند و روابط بین مقوله های ایجاد شده تشریح می شود و در نهایت در کدگذاری گزینشی، کدگذاری های محوری به صورت ترکیبی و محتوای هر یک از آن ها در قالب کدهای نظری قرار داده می شوند و مفاهیم نهایی به دست می آیند. کدگذاری یک روش اساسی برای مشخص نمودن مقولات موجود در داده هاست. کد، نماد یا مخففی است که برای مقوله بندی کلمات یا عبارات داده ها به کار می رود. رمزگذاری و در نتیجه مقوله بندی مطالب در تحلیل محتوای عرفی بدون در نظر داشتن هیچ پیشینه نظری، همزمان با مطالعه متن یا مصاحبه آغاز می شود. با توجه ب
Researchers ali ebadi babajan (Student)، mohsen shirmohammadzadeh (Primary Advisor)