Research Specifications

Home \بررسی موانع زیر ساختی فناوری ...
Title بررسی موانع زیر ساختی فناوری اطالعات وارتباطات درفعالیت های آموزشی
Type of Research Presentation
Keywords فناوری اطلاعات و ارتباطات ، فعالیت آموزشی
Abstract بررسی موانع زیر ساختی از فناوری اطالعات و ارتباطات)ICT )در فعالیت های آموزشی روش شناسی: این پژوهش به روش ترکیبی از نوع راهبرد اکتشافی متوالی است. در مرحله کیفی از روش تحلیل محتوای عرفی و در مرحله کمی از تحقیق پیمایش )اکتشاف ترکیبی( از نوع توصیفی استفاده شده است. جامعه آماری کلیه دانشجویان مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشگاه ارومیه در سال تحصیلی 99-1398بودند)13209 .)در مرحله کیفی40 نفر به صورت هدفمند جهت انجام مصاحبه عمیق انتخاب شدند و مصاحبه ها تا مرحله اشباع ادامه یافت. در بخش کمی، از روش نمونه گیری تصادفی ساده استفاده شد، و با استفاده از جدول مورگان 375 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار گردآوری دادهها در بخش کیفی مصاحبه و در کمی پرسشنامه محقق ساخته بود. برای تجزیه و تحلیل داده ها در بخش کیفی ازکدگذاری باز و محوری با استفاده از نرم افزاره MAXQDA و در بخش کمی از آزمون تی تک نمونه ای و آزمون فریدمن با استفاده از نزم افزار 25 SPSS استفاده شد. روایی صوری و محتوایی پرسش نامه مورد تایید محققان و متخصصان قرار گرفت. پایایی پرسش نامه از طریق ضریب آلفای کرونباخ 90/0 برآورد گردید. موانع فنی –زیرساختی )کهنه و قدیمی بودن، عدم ارائه خدمات، نقص فنی، دسترسی محدود(. در این میان موانع فنی و زیر ساختی مهمترین و موانع اقتصادی کم اهمیت ترین موانعی بود که از سوی مصاحبه شوندگان مطرح شد.
Researchers ahmad asadzadeh (First Researcher)، Rouhollah Mahdiuon (Second Researcher)، Peyman Yarmohammadzadeh (Third Researcher)