Title
|
بررسی موانع زیر ساختی فناوری اطالعات وارتباطات درفعالیت های آموزشی
|
Type of Research
|
Presentation
|
Keywords
|
فناوری اطلاعات و ارتباطات ، فعالیت آموزشی
|
Abstract
|
بررسی موانع زیر ساختی از فناوری اطالعات و ارتباطات)ICT )در فعالیت های آموزشی روش شناسی: این پژوهش به
روش ترکیبی از نوع راهبرد اکتشافی متوالی است. در مرحله کیفی از روش تحلیل محتوای عرفی و در مرحله کمی از تحقیق
پیمایش )اکتشاف ترکیبی( از نوع توصیفی استفاده شده است. جامعه آماری کلیه دانشجویان مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد
دانشگاه ارومیه در سال تحصیلی 99-1398بودند)13209 .)در مرحله کیفی40 نفر به صورت هدفمند جهت انجام مصاحبه عمیق
انتخاب شدند و مصاحبه ها تا مرحله اشباع ادامه یافت. در بخش کمی، از روش نمونه گیری تصادفی ساده استفاده شد، و با استفاده
از جدول مورگان 375 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار گردآوری دادهها در بخش کیفی مصاحبه و در کمی پرسشنامه محقق
ساخته بود. برای تجزیه و تحلیل داده ها در بخش کیفی ازکدگذاری باز و محوری با استفاده از نرم افزاره MAXQDA و در بخش
کمی از آزمون تی تک نمونه ای و آزمون فریدمن با استفاده از نزم افزار 25 SPSS استفاده شد. روایی صوری و محتوایی پرسش
نامه مورد تایید محققان و متخصصان قرار گرفت. پایایی پرسش نامه از طریق ضریب آلفای کرونباخ 90/0 برآورد گردید. موانع
فنی –زیرساختی )کهنه و قدیمی بودن، عدم ارائه خدمات، نقص فنی، دسترسی محدود(. در این میان موانع فنی و زیر ساختی
مهمترین و موانع اقتصادی کم اهمیت ترین موانعی بود که از سوی مصاحبه شوندگان مطرح شد.
|
Researchers
|
ahmad asadzadeh (First Researcher)، Rouhollah Mahdiuon (Second Researcher)، Peyman Yarmohammadzadeh (Third Researcher)
|