Research Specifications

Home \اثر علی رهبری اخلاقی بر ...
Title اثر علی رهبری اخلاقی بر اثربخشی مدرسه با توجه به نقش واسطه ای رضایت شغلی معلمان
Type of Research Thesis
Keywords رهبری اخلاقی، اثربخشی مدرسه، رضایت شغلی معلمان
Abstract معلمان فاتحان علم و تمدن می باشند و به یقین معلمان باکفایت می توانند شکل های سازمانهای آموزشی را متحول سازند و فضای یکرنگ و رشد کننده و جان بخش را خلق کنند. اهمیت دبیران تا آن حد افزایش یافته است که از آنها به عنوان دومین عامل مدرسه ای مؤثر بر یادگیری و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان یاد می شود. واضح است که آنها با انجام روش های مؤثر و به گفته دیگر انجام روش های رهبری مفید نقش عمیق خود را در بازتاب های مختلف مدرسه نمایان می کنند. تکیه زدن بر مقام مدیریت و رهبری یک سازمان و پیدا کردن توفیق در انجام وظایف و مسئولیت های آن سزاوار داشتن سه قابلیت دانش، تبحر و مسئولیت اجتماعی است. رهبری و مدیریت سازمان به ویژه در سازمانهای آموزشی تنها با آگاهی عمومی و تخصصی و کسب مهارت های انسانی به سامان نمیرسد.
Researchers (Student)، Behboud Yarigholi (Primary Advisor)، Abolfazl Ghasemzadeh (Advisor)