Research Specifications

Home \بررسی نقش برنامه های فرهنگی ...
Title بررسی نقش برنامه های فرهنگی لیگ یک والیبال آقایان ایران بر وفاداری تماشاگران
Type of Research Presentation
Keywords برنامه های فرهنگی، والیبال، تماشاگر، وفاداری
Abstract هدف از این پژوهش بررسی نقش برنامه های فرهنگی باشگاه های لیگ یک والیبال آقایان در وفاداری تماشاگران است. تحقیق حاضر از لحاظ روش، توصیفی و از لحاظ هدف، کاربردی است. جامعه آماری تحقیق شامل تماشاگران والیبال لیگ دسته یک کشور که حداقل در نیمی از مسابقاتی که تیم میزبان بوده حضور داشتند. 208 نفر به صورت هدفمند و در دسترس به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. پرسش نامه استاندارد وفاداری آلن (1990) به عنوان ابزار تحقیق به صورت داوطلبانه در اختیار پاسخ دهندگان قرار گرفت. روایی پرسش نامه با استفاده از نظرات خبرگان مورد تایید قرار گرفت و پایایی پرسش نامه با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ تایید شد. به منظور تجزیه و تحلیل داده ها از روش های آمار توصیفی و آمار استنباطی مانند آزمون t تک نمونه ای استفاده شد. داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS24 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. با توجه به نتایج پژوهش، برنامه های فرهنگی در وفاداری تماشاگران تاثیرگذار می باشد. به صورت کلی می توان گفت این تحقیق نقش برنامه های فرهنگی در ورزش را توصیف کرد و تاثیر و نقشی که برنامه ‎های فرهنگی می تواند بر میزان وفاداری تماشاگران مسابقات ورزشی را نشان داد. بر اساس نتایج در باشگاه ها و مسابقات ورزشی اجرا و بهره گیری از برنامه های مختلف و متنوع فرهنگی توصیه می شود.
Researchers (First Researcher)، Yousef Yavari (Second Researcher)، Mahdi Bashiri (Third Researcher)