Research Specifications

Home \شناسایی و اولویت بندی مهارت ...
Title شناسایی و اولویت بندی مهارت های عمومی دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان پردیس علامه امینی تبریز
Type of Research Thesis
Keywords مهارت، مهارتهای عمومی، دانش آموختگان ، دانشجو معلمان
Abstract هدف از کسب مهارتهای عمومی توسط دانشجو معلمان ، سوق دادن آنها به سمت مشارکت و خدمات مدنی است، نه صرفاً به سمت پاداشهای پولی (آستین، 1993). در حالی که دانشجویان ممکن است با هدف اصلی آنها افزایش پولی به کسب مهارتهای عمومی بپردازند، موسسات آموزش عالی نتایج متفاوتی در ذهن دارند. اهداف مهم در رابطه با کسب مهارتهای عمومی، مانند «کمک به دانشجویان برای روشن کردن ارزش ها و تعهدات»، «کمک به دانشجویان در یادگیری برای تبدیل جهان به مکانی بهتر برای زندگی» و «آموزش ایده های بزرگ بشریت به دانشجویان»، با هدف هدایت آنها به سمت مشارکت اجتماعی و مراقبت از افراد دیگر (استارک ، 2020). برخی از دوره های دانشگاهی نیز بر آگاهی فرهنگی تمرکز می کنند به امید افزایش پذیرش دانشجویان از نژادها و فرهنگ های مختلف (کانلی ، 2019)، بنابراین کسب مهارتهای عمومی تحمل بیشتری برای تنوع ایجاد می کنند (هینال ، 2016). این می تواند به تلاش برای توسعه شهروندان و گسترش ارزش های مشترک در یک جامعه متنوع کمک کند. بنابراین، در حالت ایده آل، مشارکت دانشجویان در کسب مهارتهای عمومی، دیدگاه آن ها را نسبت به تحصیلاتشان گسترش می دهد، مراقبت از دیگران را ارتقا می دهد و آنها را تشویق می کند که از یادگیری به خاطر خود، و کسب مهارتهای عمومی به جای چشم انداز بازده پولی، قدردانی کنند (لین ، 2016). علاوه بر این، بیش از نیمی از دانشجویان با کاهش انگیزه تحصیلی و تمایل کمتری به تنوع نسبت به زمانی که تحصیلات دانشگاهی خود را آغاز کردند، فارغ التحصیل شدند و مهارتهای عمومی کمتری کسب کرده اند. این نتایج نشان می دهد که برنامه های دانشگاهی در زمینه کسب مهارتهای عمومی ممکن است اهداف خود را به انجام نرسانند. بنابراین انجام چنین پژوهش هایی لازم و ضروری به نظر می رسد. از سویی دیگر شکاف تحقیقاتی موجود در رابطه با مهارتهای عمومی دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان پردیس علامه امینی تبریز محقق را بر آن داشته با انجام این پژوهش شکاف را کاهش داده و بستری برای بهره گیری بیشتر و بهتر از فارغ تحصیلان دانشگاه فرهنگیان و نو معلمان فراهم نماید. متاسفانه به رغم اهمیت موضوع, مطالعات انجام شده در این زمینه در کشور بسیار ناکافی و نارساست
Researchers (Student)، Abolfazl Ghasemzadeh (Primary Advisor)، mohsen rafiee (Advisor)