Title
|
شناسایی چالش های آموزش مجازی در بین کارکنان شهرداری شهرکرد
|
Type of Research
|
Thesis
|
Keywords
|
چالشها، آموزش مجازی، کارکنان، شهرداری
|
Abstract
|
پیچیدگی فزاینده جامعه، پیشرفت علم و تکنولوژی و به تبع آن، افزایش نیازمندیها و گسترش سازمانها ایجاب می کند که از کارکنان کارآمد و ماهر در اداره ی سازمانها استفاده شود، زیرا بازده و عملکرد معقول کارکنان است که موجب بقا و رشد سازمان می شود. از طرف دیگر همگام با استخدام کارکنان در سازمانها، شرایط و ویژگیهای کاری و مسائل و مشکلات آن، این نیاز را به وجود می آورد که آنها آموزشهایی متناسب با وظیفه ی خود دریافت دارند . آموزش کارکنان سبب کسب دانش و بینش شغلی، بهبود روابط بین مدیریت و کارکنان، کاهش هزینه ها و بهبود سودآوری، کاهش میزان حوادث و ضایعات در محیط کار، افزایش درک کارکنان نسبت به برنامه ها و هدف های سازمان و ایجاد ثبات بیشتر در سازمان می شود. با پیشرفت تکنولوژی و ایجاد بسترهای آموزش مجازی، این سازمان می تواند با مدیریت بهتر و با کمترین هزینه دوره های آموزش الکترونیکی برگزار کند به شرطی که بتواند، بخش آموزشی خود را مدیریت کرده و در ارائه خدمات آموزش مجازی به کارکنان نهایت تلاش خود را بنماید. با توجه به ماهیت موضوع پژوهش و هدف آن، این پژوهش در زمره ی پژوهش های کاربردی و کیفی قرار می گیرد و از روش تحلیل محتوای عرفی استفاده خواهد شد. شرکت کنندگان در این پژوهش ، کارکنان شهرداری شهرکرد، مدرسان، کارشناسان و مسئولان آموزش . کارکنانی که در این دوره ها شرکت می کنند، می باشد .حجم نمونه پژوهش حاضر به مدد اشباع نظری تعیین خواهدشد.روش نمونه گیری غیر احتمالی از نوع هدفمند وگلوله برفی است. ابزارسنجش دربعد کیفی مصاحبه نیمه ساختاریافته است که برای تجزیه و تحلیل داده ها از تحلیل مضمون استفاده می گردد.این روش به دلیل عمیق بودن و انعطاف پذیری، مناسب ترین شیوه برای تحقیقات کیفی است، پرسش اولیه بسیار کلی مطرح و پاسخ تفسیری و توضیحی مشارکت کننده، هدایت گر سوالات بعدی قرار خواهد گرفت. یافتن پاسخ و راه حل برای مسئله انتخاب شده در هر تحقیق مستلزم دستیابی به داده هایی است که از طریق آنها بتوان پاسخ های احتمالی و موقتی برای مسئله تحقیق مطرح شده اند را آزمون نمود. در این پژوهش از بررسی اسناد و مدارک (مطالعات کتابخانه ای) استفاده می شود. با توجه به بررسی به عمل آمده در منابع داخلی و خارجی می توان گفت یک چارچوب مفهومی واحد و منسجم در این زمینه وجود ندارد و تنها چند پژوهش نسبتا مرتبط با این موضوع وجو
|
Researchers
|
(Student)، Rouhollah Mahdiuon (Primary Advisor)، Peyman Yarmohammadzadeh (Advisor)
|