Research Specifications

Home \تاثیر روش یکپارچگی حسی و ...
Title تاثیر روش یکپارچگی حسی و آموزش مهارت های ادراکی-حرکتی بر حافظه کاری، بازداری پاسخ، سازمان دهی و مشکلات حرکتی کودکان مبتلابه اختلال ویژه یادگیری (نارساخوانی)
Type of Research Thesis
Keywords اختلال ویژه یادگیری، آموزش مهارت های ادراکی –حرکتی، بازداری پاسخ، حافظه کاری، سازمان دهی، مشکلات حرکتی، نارساخوانی، یکپارچگی حسی
Abstract پژوهش حاضر با هدف بررسی و مقایسه اثربخشی روش یکپارچگی حسی و آموزش مهارت های ادراکی-حرکتی بر حافظه کاری، بازداری پاسخ، سازمان دهی و مشکلات حرکتی کودکان مبتلابه اختلال یادگیری ویژه (نارساخوانی انجام خواهد شد در پژوهش نیمه آزمایشی حاضر، جامعه آماری پژوهش حاضر شامل کلیه دانش آموزان مبتلابه اختلال یادگیری ویژه نارساخوانی و پایه چهارم، پنجم و ششم ابتدایی در سال تحصیلی 1401-1400 در شهر تبریز تشکیل می دهند که به تشخیص مراکز اختلال یادگیری آموزش پرورش شهر تبریز دارای اختلال ویژه یادگیری نارساخوانی می باشند.با مراجعه به مدارس و بررسی پرونده های دانش آموزان مشکوک به اختلال یادگیری، ملاک های تشخیصی نیز بررسی و سپس نمونه گیری انجام خواهد شد. در پژوهش حاضر با نمونه گیری هدفمند و انتخاب تصادفی دانش آموزان دارای اختلال یادگیری ویژه نارساخوانی، 45 دانش آموز که دارای اختلال یادگیری ویژه نارساخوانی می باشند به طور تصادفی در سه گروه 15 نفری آزمایش و کنترل تقسیم خواهند شد. پس از ارائه آموزش ها و ارزیابی آزمودنی ها، در پژوهش حاضر علاوه بر استفاده از آزمون های آمار توصیفی نظیر درصد و فراوانی و میانگین و انحراف استاندارد، برای بررسی فرضیه ها و سؤالات پژوهش از آزمون آماری تحلیل کوواریانس چند متغیره (MANCOVA) استفاده خواهد شد.
Researchers (Student)، mehran soleymani (Primary Advisor)، Fakhrossadat Ghoreyshi Rad (Advisor)