Research Specifications

Home \مطالعه ی تأثیر جت پلاسمای ...
Title مطالعه ی تأثیر جت پلاسمای فشار اتمسفری بر بلور کلوئیدی دو بعدی متشکل از میکروکرات تک پخشی پلی متیل متاکریلات
Type of Research Presentation
Keywords میکرو کرات پلی متیل متا کریلات، لایه نشانی در سطح مشترک هوا-مایع، بلورهای کلوئیدی دو بعدی، جت پلاسمای فشار اتمسفری
Abstract در این مقاله، بلور های کلوئیدی دو بعدی متشکل از میکرو کرات تک پخشی پلی متیل متاکریلات (PMMA) با قطر420 نانومتر بر روی زیر لایه ی شیشه ای رشد داده می شود. برای این کار از روش لانگمویر-بلاجت که روشی مبتنی بر تشکیل تک لایه های پلیمری در سطح مشترک هوا-مایع است، استفاده می شود. ابتدا، مقدار مشخصی از محلول کلوئیدی به سطح مشترک هوا-مایع تزریق شده و سپس با استفاده از دیواره های متحرک دستگاه لانگمویر- بلاجت، تک لایه ی تشکیل یافته در سطح، فشرده و یکپارچه می شود. در ادامه، یک زیر لایه ی شیشه ای با سرعت کنترل شده از مایع خارج شده و بلور کلوئیدی به سطح آن انتقال می یابد. در گام بعدی بلور کلوئیدی دو بعدی بر روی زیر لایه، به مدت 2 دقیقه، در فاصلۀ 1 سانتی متری از خروجی جت پلاسمای فشار اتمسفری آرگون قرار داده می شود. مقایسه ی طیف مرئی-فرابنفش، تصاویر میکروسکوپ نوری و میکروسکوپ نیروی اتمی بلورهای کلوئیدی دو بعدی قبل و بعد از تابش پلاسما، نشان می دهد که قطر میکروکرات پلیمری کاهش یافته است.
Researchers Emell Ghafeli (First Researcher)، Mohsen Mohammadnejad (Second Researcher)، Farzaneh Bayat (Third Researcher)