Title
|
اعتباریابی مدل داده بنیاد استعدادیابی دانش آموزان مستعد
شغل معلمی
|
Type of Research
|
Article
|
Keywords
|
مدل استددادیابی ، دوره متوسعه دوم،داده بنیاد
|
Abstract
|
پژوهش حاضر با هدف اعتباریابی مدل داده بنیاد استعددادیابی دانش آموزان مستعد شغل م معلمی انجام شد. این مطالعه به
روش ترکیبی )کیفی و کمی( انجام شد. در روش کیفی از داده بنیاد و در روش کمی از روش الگویابی معادلات ساختاری بهره گرفته شد. جامعه آماری مورد مطالعه در روش کیفی خبرگان تعلیم و تربیت ایران بود که به روش نمونه گیری هدفمند قضاوتی انتخاب گردید که نمونه گیری از آنها به روش مصاحبه در نفر 19ام به اشباع نظری رسیی . جامعه آماری پژوهش در روش کمی شامل 2600 نفر از کادر اجرایی و آموزشی مدارس راه با اسراتید دانشرگاه فرهنگیان بود که بد جدول مورگان 335 نفر حجم ن ونه برآورد گردید.
ن ونه گیری به روش تصرادفی توشره ای دند مرحله ای انجام شرد. ابزار پژوهش در بیش ک ی پرسرشرنامه ماخد سراتته
بود. سررواالت و گویه های پرسررش نامه با اسررتفاده از ادبیات تاخید و نتای حامررم از معا ده کیفی تدویط گردید. به
منظور تایید روایی و پایایی پرسرشرنامه و ه ینیط تایید اعتبار مدل از ا گوریتم پی ال ا ) PLS )پیروی شرده اسرت. مدل
یابی PLS در دو مرحله مررورت می پذیرد. در مرحله اول، مدل اندازه گیری )مدل بیرونی( از رید تالیم های روایی و
پایایی)ضرری آ فای کرونبا و پایایی ترکیبی( و تالیم عاملی تیییدی بررسری می شروند، در مرحله دوم، به بررسری
مدل سراتتاری پژوهش)مدل درونی( پرداتته شرد. داده ها به نرم افزار SmartPLS مورد تالیم قرار گرفت.نتای حاکی
از آن بود که شررای علی، شررای زمینه ای، عوامم مداتله گر و پیامدها در مدل اسرتددادیابی دانش آموزان مسرتدد دارای
اعتبار بوده و مورد تایید می باشند
|
Researchers
|
mohammad abdolalipour (First Researcher)، Peyman Yarmohammadzadeh (Second Researcher)، Abolfazl Ghasemzadeh (Third Researcher)
|