Research Specifications

Home \مقایسه دیدگاه مدیران، مربیان ...
Title مقایسه دیدگاه مدیران، مربیان و ورزشکاران درباره عوامل موثر بر بروز کج رفتاری ها و بد اخلاقی ها در باشگاه های آمادگی جسمانی بانوان ارومیه
Type of Research Thesis
Keywords بازاریابی، ورزش، بانوان، باشگاه داری، اخلاق
Abstract در حال حاضر صنعت ورزش، آنچنان گسترش پیدا کرده است که هرگونه خدمت و کالایی عرضه می نماید، این صنعت فراتر از کالا های ورزشی می باشد که تنها شامل ورزش حرفه ای نمی باشد و در آن هر خدماتی که به مشتریان عرضه می شود، به هرشکل در ارتباط با ورزش است. این صنعت، در ایران نیز انواع فعالیت های ورزشی را در بر می گیرد و شامل سازمان های ورزشی، باشگاه ها، مربیان، ورزشکاران و غیره می باشد (خسرو منش و همکاران، 1398). لذا ورزش دیگر کنشی بدنی نیست و ابعاد فرهنگی، اجتماعی، سیاسی به خود گرفته است. ورزش رفتاری فرهنگی بوده و رفتار های ورزشی از طبقه رفتار های طبیعی نیستند بلکه فرهنگی می باشند (فاضلی، 1391). به دلیل اینکه فعالیت های ورزشی جنبه های اقتصادی و تجاری به خود گرفته است، از اهمیت بسیاری برخوردار شده و به پر در آمدترین بخش های اقتصادی بسیاری از کشور ها تبدیل شده اند که تاثیرات مستقیم و غیرمستقیم بسیاری مانند، تولید درآمد، اشتغال زایی، افزایش مصرف کنندگان و هواداران ورزشی و غیره را در اقتصاد کشور ها دارد. این امر موجب شده کشورها، سرمایه گذاری های کلانی در صنعت ورزش داشته باشند و همین امر سبب شده صنعت ورزش به یکی از پردر آمد صنایع قرن اخیر تبدیل شود (بخشنده و همکاران، 1399). از طرفی ورزش یک پدیده پرنفوذ اجتماعی می باشد، که در شکل بخشیدن به رفتار و شخصیت افراد جامعه نقش مهمی دارد و یکی از ابعاد آن رویکرد اخلاق ورزشی می باش. اخلاق ورزشی، به مسئولیت های اخلاقی افراد درگیر در ورزش گفته می شود و به بکار بستن ارزش های اخلاقی در موقعیت های ورزشی دلالت دارد که ارزش های اخلاقی اجتماعی در ورزش نامیده می شود (مندعلی زاده، 1399). در این میان با افزایش باشگاه های ورزشی، تقاضا از آن ها نیز به سرعت در حال افزایش می باشد. لذا باشگاه ها برای جذب اعضا بیشتر در تلاش می باشند و همین امر بازار رقابتی پیچیده ای را موجب شده است (قبادی یگانه و زردشتیان، 1397). از طرفی در صنعت ورزش، حفظ مشتریان یکی از موضوعات بسیار مهمی است و باشگاه های ورزشی نیز از این امر مستثنا نیستند و به همین دلیل تلاش های بسیاری در جهت حفظ و جذب مشتریان در باشگاه های ورزشی انجام می شود. از این رو ایجاد یک چهره مثبت در محیط باشگاه ها باعث حفظ و جذب مشتریان می شود. کج رفتاری ها و بداخلاقی های موجود در باشگاه های ورزشی از سوی ورزشکاران و مر
Researchers (Student)، Yousef Yavari (Primary Advisor)، Mahdi Bashiri (Advisor)