Research Specifications

Home \اثربخشی برنامه کاربردی آموزشی ...
Title اثربخشی برنامه کاربردی آموزشی مبتنی بر مغز بر هیجانات و پایستگی تحصیلی درس علوم تجربی دانش آموزان پایه پنجم ابتدایی
Type of Research Thesis
Keywords اپلیکیشن آموزشی مبتنی بر مغز، هیجانات تحصیلی، پایستگی تحصیلی
Abstract هدف پژوهش حاضر تعیین اثربخشی برنامه کاربردی آموزشی مبتنی بر مغز بر هیجانات و پایستگی تحصیلی درس علوم تجربی دانش آموزان پایه پنجم ابتدایی شهر تبریز در سال تحصیلی 1402-1403 بود. روش پژوهش در چارچوب طرح های نیمه تجربی با طرح پیش آزمون- پس آزمون و گروه کنترل بود.جامعه آماری شامل کلیه دانش آموزان پایه پنجم ابتدایی ناحیه یک شهر تبریز بود که در سال تحصیلی 1402-1403 در شهر تبریز مشغول به تحصیلی بودند. نمونه مورد نظر 30 نفر از دانش آموزان پایه پنجم ابتدایی شهر تبریز بود که به روش دردسترس و به صورت تصادفی در دو گروه کنترل و آزمایش جایگزین شدند. برای جمع آوری اطلاعات در پیش آزمون و پس آزمون همه مشارکت کنندگان، از طریق پرسشنامه هیجانات تحصیلی پکران همکاران(2005) و پرسشنامه پایستگی تحصیلی(2008) مورد ارزیابی قرار گرفتند. گروه آزمایش دو درس علوم تجربی را با اپلیکیشن آموزشی طراحی شده مطابق با اصول 12 گانه یادگیری مغزمحور کاین، کاین، مک کلینتیک و کلیمک (2009) به مدت 10 جلسه گذراندند.
Researchers (Student)، abolfazl farid (Primary Advisor)، Ramin Habibi (Advisor)