Title
|
مطالعه استفاده بهینه از تلفات گرمایی در موتور HCCI جهت استفاده در سیستم تولید توان سه گانه
|
Type of Research
|
Thesis
|
Keywords
|
احتراق تراکمی بار همگن،تبرید جذبی، تولید توان همزمان
|
Abstract
|
با توجه به افزایش مصرف سوخت های فسیلی در زندگی روزمره و تولید صنعتی، تأثیرات زیست محیطی و کمبود انرژی به مسائل مهمی تبدیل شده است. بنابراین، تحقیقات اخیر بر روی طراحی و اجرای سیستم های تولید انرژی با کارایی بالاتر مانند تولید همزمان و تولید سه گانه با استفاده از موتورهای احتراق داخلی متمرکز شده اند. این سیستم ها توانایی تولید همزمان برق، حرارت و سرمایش را دارند. در این میان، فناوری اشتعال تراکمی همگن (HCCI) به عنوان یک نوآوری برای بهبود عملکرد موتورهای احتراق داخلی با افزایش کارایی استفاده از سوخت معرفی شده است. این موتورها با مخلوط های سوخت-هوای بسیار رقیق و با دمای احتراق پایین کار می کنند که منجر به کاهش انتشار اکسیدهای نیتروژن می شود. با این حال، چالش اصلی این موتورها کنترل زمان احتراق است. مدل های مختلفی برای بررسی اصول اشتعال (HCCI) توسعه یافته اند که ساده ترین آن ها مدل تک منطقه ای است. در این مدل، افزایش فشار منجر به بهبود بازده حرارتی و عملکرد موتور می شود. همچنین، گازهای خروجی از موتورهای (HCCI) برای راه اندازی سیکل های جذبی تبرید مانند سیکل تولید همزمان آب-آمونیاک (AWCC) مناسب هستند. این سیستم می تواند از مزایای کاهش اتلافات اگزرژی و اثر گرمایش جهانی کمتر برخوردار باشد. بنابراین، استفاده از سیستم (AWCC) برای بازیافت حرارت از موتورهای (HCCI) می تواند گزینه ای موثر برای بهینه سازی مصرف انرژی و کاهش آلایندگی باشد.
|
Researchers
|
(Student)، Mohsen Fallah (Primary Advisor)، (Advisor)
|