Title
|
نقش عوامل مرتبط با معلم در پیش بینی اجرای برنامه درسی مبتنی بر شایستگی.
|
Type of Research
|
Thesis
|
Keywords
|
معلم، اجرای برنامه درسی، برنامه درسی مبتنی بر شایستگی.
|
Abstract
|
معلم اساسی ترین عنصر در نظام آموزش و پرورش محسوب می شود و میزان صلاحیت حرفه ای، کارآمدی و تسلط و دانش او در کیفیت فرایند یاددهی یادگیری اثری تعیین کننده دارد (محبی و همکاران، 1401) و صلاحیت های ایشان با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان همبستگی دارد (فات و همکاران، 2019). لذا در هر نظام آموزشی توجه به معلمان، که عاملان اجرای برنامه های درسی هستند، به منزلۀ مهمترین عامل موفقیت یا شکست دهندۀ نوآوری های آموزشی مطرح است (رضایی، 1396). با توجه به اهمیت آموزش و پرورش در جامعه و نقش معلمان در این حوزه، برنامه درسی مبتنی بر شایستگی برای بهبود کیفیت آموزش و پرورش و افزایش توانایی های دانش آموزان طراحی شده است.
|
Researchers
|
(Student)، moosa piri (Primary Advisor)، Sirous Asadian (Advisor)
|