Title
|
مطالعه نقش هوش مصنوعی در عملکرد تحصیلی دانش آموزان دختر مقطع متوسطه شهر مشهد
|
Type of Research
|
Thesis
|
Keywords
|
هوش مصنوعی، ادامه تحصیل، آموزش، تکنولوژی، تحصیل در دختران، عملکرد تحصیلی، دانش آموزان دختر مقطع متوسطه
|
Abstract
|
آموزش یکی از مؤلفه های اساسی زندگی انسان هاست؛ زیرا مبنایی برای نسل های آینده است. در دورانی که تکنولوژی و فناوری های جدید مشهودتر از گذشته هستند، استفاده از هوش مصنوعی در حوزه آموزش به شدت موردتوجه قرار گرفته است. به طورقطع، گسترش کاربردهای هوش مصنوعی در آموزش، تغییرات چشمگیری را به دنبال دارد. پذیرش جهانی این فناوری در آموزش، نحوه آموزش و یادگیری را تحول می بخشد. به عبارت دیگر، هوش مصنوعی، تغییرات مثبتی در سیستم های آموزشی ایجاد کرده و فواید قابل توجهی مانند بهبود نحوه یادگیری، تسهیل ارزیابی و برنامه ریزی تحصیلی را به ارمغان می آورد.احتمالاً برای بسیاری از علاقه مندان به فناوری اطلاعات و آموزش، پرسش این سؤال مطرح شده است که آینده آموزش باهوش مصنوعی به چه شکل خواهد بود؟ هوش مصنوعی با پتانسیل تغییردادن چهره آموزش درحال رشد و گسترش است. پیشرفت تکنولوژی باعث تغییرات فراوانی در صنایع مختلف شده است و صنعت آموزش نیز از این موضوع مستثنی نیست. در سال های اخیر، استفاده از ترکیب فناوری های مدرن در سیستم های آموزشی سنتی، به منظور بهبود تجربه پرورش و یادگیری، همراه با رشد فزاینده ای بوده است. هوش مصنوعی پتانسیل ارائه طیف گسترده ای از انواع آموزش را دارد. به عنوان مثال، سیستم های مدیریت یادگیری، گیمیفیکیشن، یادگیری با استفاده از ویدئو و واقعیت مجازی، از جمله نمونه هایی هستند که سطح تعامل با دانش آموز و حتی برنامه ریزی های آموزشی را بهبود بخشیده اند.
هوش مصنوعی پتانسیل دارد که طرز فکر ما در مورد آموزش را تغییر دهد. الگوریتم های یادگیری شخصی، واقعیت مجازی و افزوده، و فناوری های مبتنی بر هوش مصنوعی به بهبود تجربه یادگیری دانش آموزان کمک می کنند. این ابزارها می توانند تجربه یادگیری را برای دانش آموزان به روش های مختلفی افزایش دهند. به عنوان مثال، واقعیت مجازی و واقعیت افزوده می توانند یادگیری را تعاملی تر و همه جانبه تر کنند، ازاین رو تأثیر هوش مصنوعی بر آموزش و یادگیری بسیار قابل توجه است.این سیستم به نیازهای هر دانش آموز تأکید می کند و موضوعاتی را که در آن ها ضعیف هستند برجسته می کند و موضوعاتی را که تسلط ندارند تکرار می کند. نقش هوش مصنوعی در آموزش باعث ایجاد آموزش سفارشی می شود. معلمان تنها در مواقعی که دانش آموزان به آن ها نیاز داشته باشند خدمات آموزشی ارائه می دهند و این امر
|
Researchers
|
(Student)، Samad Rasoulzadeh aghdam (Primary Advisor)، parvaneh alaei (Advisor)
|