Research Specifications

Home \نقش رهبری اقتضایی مدیران ...
Title نقش رهبری اقتضایی مدیران مدارس در توانمندسازی روانشناختی معلمان با میانجی گری فرهنگ مدرسه
Type of Research Thesis
Keywords توانمندسازی روانشناختی، فرهنگ مدرسه، رهبری اقتضایی
Abstract این پژوهش با هدف تعیین نقش رهبری اقتضایی مدیران مدارس در توانمندسازی روانشناختی معلمان با میانجی گری فرهنگ مدرسه انجام شد. این پژوهش از لحاظ هدف بنیادی و از نظر روش پژوهش توصیفی- همبستگی از نوع معادلات ساختاری است. جامعه آماری این پژوهش کلیه معلمان ابتدایی مدارس دولتی شهرستان تبریز در سال 1401-1400 خواهند بود که از این جامعه، تعداد 250 نفر بر اساس روش تعیین حجم نمونه کلاین (2011) و بر اساس روش نمونه گیری خوشه ای انتخاب شده و مورد بررسی قرار خواهند گرفت. به این صورت که ابتدا دو ناحیه 4 و 2 شهر تبریز به صورت تصادفی انتخاب شده و سپس از این ناحیه تعداد 5 مدرسه از هر ناحیه به صورت تصادفی انتخاب شده و از بین معلمان دوره ابتدایی مدارس دولتی این مدارس تعداد 250 نفر انتخاب شده و مورد بررسی قرار خواهند گرفت.برای جمع آوری داده ها از ابزارهای زیر استفاده خواهد شد: پرسشنامه توانمندسازی روانشناختی، پرسشنامه فرهنگ مدرسه، پرسشنامه رهبری اقتضایی. برای تحلیل داده ها از روش های آمار توصیفی (میانگین و انحراف معیار) و ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل مسیر در نرم افزار SPSS.21 و AMOS استفاده خواهد شد.
Researchers (Student)، mohsen rafiee (Primary Advisor)، Abolfazl Ghasemzadeh (Advisor)